Közel harminc év óta a kereskedelem az internet használatának központjában áll. Az évek során a kényelem és az egyszerűség fokozódott, ahogy az emberek a digitális piacról származó páratlan gazdasági előnyökből részesültek. Az e-kereskedelem globális növekedése új kihívásokat teremtett a fogyasztók számára, például hogy hogyan hozzanak döntéseket arról, hol vásároljanak, mely termékeket vegyék meg egy adott igényre, és melyik eladótól vásárolják meg az árut az adott üzletben.
Az emberek egyre inkább mások véleményeire támaszkodnak a jó és a rossz közötti különbségtételhez: csillagértékelésekre és rövid írásos véleményekre, amelyeket remélhetőleg őszinte reakcióként írnak azok, akik már tapasztalták a terméket vagy az eladót. A legjobb esetben a felhasználói vélemények segítenek nekünk gyorsan megkülönböztetni egy magas minőségű, megbízható terméket egy olcsó, megbízhatatlan alternatívától vagy egy megbízhatatlan eladótól. A legrosszabb esetben ezek az értékelések, amelyekben bíznunk kellene, valójában csalások, amelyek azért jönnek létre, hogy mesterségesen felfújják a rossz minőségű termékek értékelését.
Íme a Fakespot.
2016-ban Saoud Khalifah észrevette a hamis vélemények elszaporodását az interneten, és rájött, milyen óriási problémát okoz. Azt helyesen felismerte, hogy néhány eladó manipulálja az értékelési rendszereket, pozitív véleményeket „termesztve”, hogy mesterségesen felfújják a termék hírnevét, ezzel aláásva az értékelési rendszerek megbízhatóságát az ügyfelek és etikus eladók hátrányára. A Fakespot segítségével kifejlesztett egy módszert, amely segít a fogyasztóknak megkülönböztetni a valós véleményeket a hamisaktól, jelentősen növelve ezzel a bizalmat az online vásárlások során.
A Fakespot ezt nem úgy éri el, hogy saját véleményezői sereggel vizsgálja felül a véleményeket. Egy kifinomult mesterséges intelligencia (AI) és gépi tanulási (ML) rendszert használ a vélemények közötti minták és hasonlóságok felismerésére, hogy megjelölje azokat, amelyek nagy valószínűséggel megtévesztőek. A Fakespot segítségével a vásárló gyorsan láthatja, hogy a megtévesztő értékelések hol növelik mesterségesen a termék rangsorát a keresőmotorokban. Ahogy a Mozilla tovább bővíti az etikus mesterséges intelligencia és a felelős reklámozás körüli munkánkat, a Fakespot természetes megoldást jelent a problémára. Az adatok azt mutatják, hogy a Fakespot-ot használók elégedettebbek a vásárlásaikkal, és ritkábban küldik vissza a termékeket, ami azt jelenti, hogy a környezet is profitál a csomagolás és a szállítás csökkenéséből.
A Fakespot továbbra is minden nagyobb webböngészőben és mobileszközön működik majd, és a Mozilla csapata a Fakespot-élményt további javításába fektet be a sok elkötelezett felhasználó számára. A jövőben lesznek olyan Fakespot integrációk is, amelyek csak a Firefoxhoz tartoznak. A Fakespot képességeinek hozzáadásával a Firefox vásárlói a legjobban felkészültek lesznek arra, hogy átlássák a megtévesztő értékeléseket, és a vásárlás során biztosak lehessenek abban, hogy amit vásárolnak, az jó minőségű és hiteles. Ez remek bizonyítéka annak a munkának, amelyet annak érdekében végzünk, hogy a Firefox legyen az a böngésző, amely valóban a vásárlói élményt helyezi előtérbe.
Nagyon örülök, hogy Saoud és a Fakespot csapata csatlakozott hozzánk. A Mozilla a Fakespotba történő befektetések növelését tervezi, és izgatottan várom a munkát, amelyet Saouddal és a csapattal együtt fogunk végezni, hogy emberek milliói számára javítsuk a webáruházi élményt. Ez még csak a kezdet. Idővel bevezetjük a Fakespot funkcióit a Firefoxba, és örömmel hallanánk a véleményét, amint elindul.
(forrás)