Bemutatkozik a SteamVR 2.0

kami911 képe

A SteamVR 2.0 mostantól minden felhasználó számára elérhető! Ebben a kiadásban mindent, ami új és izgalmas a Steam platformon, a virtuális valóságba kerül. Ez az első nagy lépés egy folyamatos erőfeszítésben, hogy jobban összehangolják a fejlesztők a Steam ökoszisztémát az összes felhasználó számára, és egy összehangoltabb élményt nyújtsanak az eszközök között. Emellett ez a frissítés lehetővé teszi számukra, hogy a jövőben gyorsabban és gyakrabban adjunk hozzá új Steam funkciókat.

A Steam és a Steam Deck legtöbb jelenlegi funkciója most része a SteamVR-nek: frissített billentyűzet támogatással a két kurzoros gépeléshez, új nyelvekhez, emojikhoz és témákhoz Steam Chat és Voice Chat integrációja frissített Áruház, amely az új és népszerű VR kiadásokat helyezi előtérbe, továbbá könnyű hozzáférés a Steam értesítésekhez

Az új SteamVR funkciók megtekintéséhez használd a legújabb Steam klienst. A Steam kliens frissítéséhez látogass el ide: Steam → Check For Client Updates.

Nagyon értékeljük az értékes visszajelzéseket, amelyeket a játékosoktól kaptunk a legutóbbi béta időszak alatt. Ha érdeklődöl a jövőbeli SteamVR béta verziókban való részvétel iránt, kövesd ezeket az utasításokat a SteamVR Beta és a Steam Client Beta verziókhoz való csatlakozáshoz.

Ha problémába ütközöl ezzel a frissítéssel, kérjük, írj a SteamVR Hibabejelentés fórumában. Amennyiben lehetséges, kérjük, mellékelj egy rendszerjelentést a problémád nyomára bukkanás segítéséhez. Ezen bejegyzésekre nem vonatkoznak a hibabejelentési célokat szolgáló nyomkövetések. Használd az fentebb linkelt fórumot a problémák bejelentéséhez.

További részletekről itt olvashatsz

Ezek a frissítési megjegyzések a SteamVR 2.0.8 változatához tartoznak.

Általános

- Javítva a kilépési hiba néhány Unity cím esetében.
- Növelték a rendszer réteg felbontási korlátját. Korábban ez 1,5-szörös volt a javasolt render célskálához képest, de most már külön alkalmazódik a szélességre és a magasságra.
- Javítás egy esetben, ahol a kontroller konfigurációja nem lett volna lokalizálva a felhasználó előnyben részesített nyelvén (ahogy a Steam be van állítva).
- Hozzáadva egy figyelmeztetést a Bigscreen Beyond Driver telepítéséhez, amikor a fejhallgató észlelhető.
- Javították a dupla kattintás megbízhatóságát az asztali nézetben.
- Hozzáadva egy gombot az asztali átfedés többfeladatos nézetének kapcsolásához (csak Windows 10 és 11).
- Javítva a lebegő vezérlőpult átfedések méretezési problémáit.
- Javítás a SetSkyboxOverride által mindig csak az utolsó textúrát mutató hibára.
- Javítások a vrstartup futtatásából származó problémákra, amikor a SteamVR már fut.
- Lézermutató simítás, kattintás és dupla kattintás finomítások.
- Támogatás hozzáadva a dupla lézeres gépeléshez az új billentyűzeten.
- Javították a hibát, amikor a billentyűzet elutasítása véglegesen eltávolította volna azt a kontroller hozzárendelési felhasználói felületéről.
- Javított esetek, amikor a hozzárendelési felhívások még akkor is megmaradtak volna, amikor már el kellett volna távolítani őket.
- Az asztali ablakok most már valódi ikonjukat is megjelenítik a nevük mellett.

Vezérlőpult

- Frissített stílus a VR beállítások és a Most játszott átfedéseknek az új 2.0-s felhasználói felület használatakor (kapcsolódva egy Steam Béta klienshez).
- A hanghatások következetesebbek a SteamVR felhasználói felület elemei között.
- További UI színek beállítva a következetesség érdekében.

Index Vezérlő Firmware

- Javítva egy hibát, ahol a haptikus visszajelzés megszakadhatott bizonyos ismétlődő haptikus események után.
- A korábbi frissítés során megszakadt EV3 fejlesztői vezérlőkhez visszaállítva a fogás funkciót.
- Csak az EV3 és az öregebb fejlesztői hardverek kerülnek jelölésre ezen frissítéshez.

Meta

- Elrejtve a SteamVR IPD csúszkát, mivel a Meta már mutat egyet.
- Meta vezérlőpult alapértelmezett hozzárendelései: A B és Y gombok a "Vissza" navigálására szolgálnak a Steam UI-n, és a jobbkattintás az asztali nézetben a hüvelykujjstick kattintásra lett áthelyezve.

Linux

- Átállás a Steam Linux Runtime 3.0 (sniper) verziójára a jobb kompatibilitás érdekében.
- Javítva a runtime beállításokat, hogy a Steam Linux Runtime 3.0 (sniper) indításához szükségesek legyenek, ezzel kezelik az indítási problémákat néhány rendszeren.
- Javítva a SteamVR Home indítását a régi scout runtime alatt.

Illesztőprogramok

- Az illesztőprogramok esetén, amelyek rendelkeznek egy nyilatkozattal, de nem határozzák meg a "resourceOnly" opciót, ha nincs bináris könyvtár, alapértelmezés szerint igaznak van beállítva.
- Hozzáadva egy nyilatkozatbejegyzést, "showEnableInSettings" néven, amely kényszerítheti az illesztőprogramot, hogy megjelenjen az "addons" beállításokban, még akkor is, ha az alapértelmezett szabályok elrejtenék.
- Amikor egy konkrét illesztőprogramot kényszerít a "forcedDriver" beállítás vagy a VR_FORCE_TEST_DRIVER használatával, akkor is betölti, ha letiltva van.
- Amikor egy konkrét illesztőprogramot kényszerít a "forcedDriver" beállítás vagy a VR_FORCE_TEST_DRIVER használatával, csak az HMD (fejmozgás detektor) engedélyezését engedi meg az illesztőprogramtól (még akkor is, ha más illesztőprogramok is betöltődnek "activateMultipleDrivers" miatt és ők aktiválnak egy HMD-t először). A kényszerített illesztőprogramnak mindig elsőként lehetősége van az HMD aktiválására, de most már várunk, hogy az HMD csatlakozzon hozzá, és ne engedjük, hogy egy másik elérhető HMD nyerjen.
- A beállítások "LastKnown" szakasza (ami a legutóbb használt HMD gyártóját és modelljét frissíti) most már nyomon követi az "ActualHMDDriver"-t is (például "lighthouse"), amely szolgáltatta az HMD-t.

Kiadtak frissítési megjegyzéseket a Steam kliensben történő VR változásokhoz - 2023. október 25-én.

Általános

- Eltávolították a figyelmeztető üzeneteket, amelyek megjelentek, amikor egy 2D játékot indítottál VR-ben.
- Javították a SteamVR összeomlást bizonyos értesítések küldésekor. Ez megoldja a problémát, amely előfordulhatott, amikor képernyőképeket készítettél a SteamVR-ben.
- Javították az értesítések hiányát, amikor egy játék asztali ablaka volt fókuszban.
- A vezérlőpult lapok most vízszintesen görgethetők, ha sok asztali ablakot vagy vezérlőpult átfedést adsz hozzá.
- Javították a visszalépés gombot, amely néha kétszeresen visszavitt téged.

Felhasználói felület

- Hozzáadták az egér- és érintőbarát szűrési és szűrési gombokat a könyvtárban történő használatkor VR-ben.
- Javították a Kijelző és Steam felhasználói felületelemekre való kattintás megbízhatóságát a lézer egérrel.
- A lapok most kattintható nyilakat mutatnak L1/R1 bumper jelek helyett.
- Javították a vezérlőpult felhasználói felületét, ha a Steam bejelentkezés nélküli állapotban van (például amikor felhasználó kiválasztására kér).
- Eltávolították a kereső sávot a fejrészről, amikor a Steam bejelentkezés nélküli állapotban van.
- Néhány vásárlási folyamat nem jelent meg a vezérlőpulton, ha a játékból indult.
- Az UI több esetben is elfoglalja a kijelző teljes szélességét, ahol korábban középre volt igazítva, például a Barátok lapnál.
- A szűrési lehetőségek nem mutatják a Steam Deck kompatibilitási szűrőket a VR nézetből történő megtekintéskor.

Linux

- Javítva egy olyan problémát, amely megakadályozta a SteamVR indítását Debian/Ubuntu rendszereken.

Ezek a frissítési megjegyzések a Steam kliensben történt változásokhoz tartoznak 2023. október 25-én.

Általános

- Eltávolították a figyelmeztető üzeneteket, amelyek megjelentek, amikor egy 2D játékot indítottál VR-ben.
- Javították a SteamVR összeomlást bizonyos értesítések küldésekor. Ez megoldja a problémát, amely előfordulhatott, amikor képernyőképeket készítettél a SteamVR-ben.
- Javították az értesítések hiányát, amikor egy játék asztali ablaka volt fókuszban.
- A vezérlőpult lapok most vízszintesen görgethetők, ha sok asztali ablakot vagy vezérlőpult átfedést adsz hozzá.
- Javították a visszalépés gombot, amely néha kétszeresen visszavitt téged.

Felhasználói felület

- Hozzáadták az egér- és érintőbarát szűrési és szűrési gombokat a könyvtárban történő használatkor VR-ben.
- Javították a Kijelző és Steam felhasználói felületelemekre való kattintás megbízhatóságát a lézer egérrel.
- A lapok most kattintható nyilakat mutatnak L1/R1 bumper jelek helyett.
- Javították a vezérlőpult felhasználói felületét, ha a Steam bejelentkezés nélküli állapotban van (például amikor felhasználó kiválasztására kér).
- Eltávolították a kereső sávot a fejrészről, amikor a Steam bejelentkezés nélküli állapotban van.
- Néhány vásárlási folyamat nem jelent meg a vezérlőpulton, ha a játékból indult.
- Az UI több esetben is elfoglalja a kijelző teljes szélességét, ahol korábban középre volt igazítva, például a Barátok lapnál.
- A szűrési lehetőségek nem mutatják a Steam Deck kompatibilitási szűrőket a VR nézetből történő megtekintéskor.

Linux

- Javítva egy olyan problémát, amely megakadályozta a SteamVR indítását Debian/Ubuntu rendszereken.