Frissítések a Steam kliensben: továbbfejlesztett játékfrissítés-kezelés és új funkciók

Segítséget kaptál? Szívesen töltöd itt az idődet? Visszajársz hozzánk? Támogasd a munkákat: Ko-fi és Paypal!

kami911 képe

Az egyik legjelentősebb újdonság egy globális beállítás a játékfrissítések kezelésére, amely lehetővé teszi, hogy az egész könyvtárra vonatkozóan szabályozza a frissítések időzítését és módját. Ez különösen hasznos azok számára, akik több játékot kezelnek vagy korlátozott sávszélességgel rendelkeznek.

Ezenkívül a frissítési szabályok játékonként kivételt is engednek, így az általános szabályok mellett egyedi beállításokat is alkalmazhat.

Új letöltési és könyvtári funkciók

A letöltések oldala mostantól átláthatóbb: az aktívan letöltött játék képeire kattintva közvetlenül a játék könyvtári oldalára ugorhat, csökkentve a kattintások számát. Az aktív letöltések új elrendezést kaptak, és a könyvtári elemek, például albumképek betöltése gyorsabb lett.

Újdonságok az overlay böngészőben és a jegyzetekben

  • Könyvjelző rendszer: Játékonként lehetőség van könyvjelzők mentésére és kezelésére az overlay böngészőben.
  • Jegyzetek fejlesztése: A jegyzetek funkció most már megőrzi a görgetési pozíciót, a kijelöléseket és az előzményeket, amikor jegyzetek között vált.

Felvételek és platformspecifikus fejlesztések

  • Játékfelvételek: Linuxon és Windows 11 alatt javították a felvételekkel kapcsolatos kompatibilitási problémákat.
  • Hibajavítások: Linuxon megszüntették a képernyőkímélő hibáit, és optimalizálták a PipeWire és VA-API driverekkel kapcsolatos összeomlásokat.

MacOS változások

MacOS 10.15 (“Catalina”) támogatása 2025. február 15-én megszűnik. Az érintett felhasználók figyelmeztető üzenetet kapnak a frissítési határidőre. Ugyanakkor az Apple Silicon Mac gépeken javult a játékfelvétel és az audio a Remote Play Together funkcióban.

További fejlesztések

  • Steam Input fejlesztések: Csökkentették a vezérlők bemeneti késleltetését Big Picture módban, és optimalizálták a CPU-használatot.
  • Hibajelzések pontosítása: Egyértelműbbé váltak az esetleges hibaüzenetek, segítve a problémák gyors megértését.

A Steam kliens frissítése elérhető a Steam menüjében a „Check for Steam Client Updates” (Frissítések keresése) lehetőségnél. A részletes változásnapló megtekintéséhez látogasson el a hivatalos oldalra.

A Valve, a Steam fejlesztője így ír az újdonságokról:

Általános

  • Globális beállítást adtunk hozzá a játékfrissítések javított kezeléséért.
  • Hozzáadtunk egy panelt a globális beállítások alóli játékonkénti kivételek kezelésére.
  • Billentyűvezérlést adtunk a lenyíló listákhoz a kliensben.
  • „Megnézés a Könyvtárban” lehetőséget adtunk a játékok környezeti menüjéhez a Letöltések oldalon.
  • A Letöltések oldalon aktívan letöltődő elem játékképére kattintás mostantól a játék könyvtári oldalára fog navigálni.
  • Frissítettük a Letöltések oldal elrendezését az aktív elemnél.
  • Javítottunk a zenei anyagok albumborítóinak gyorsítótárazásán a Könyvtárban.
  • Javítottuk a könyvtárelemek betöltési idejét a nagy könyvtáraknál.
  • Javítottuk, hogy a Steam kliens kilépett ahelyett, hogy egy új bejelentkezési párbeszédablakot mutatott volna, ha egy másik kliens munkamenet elkezd játszani egy játékkal, vagy felfüggesztés után folytat egy játékmenetet.
  • Javítottuk, hogy a Steam kliens kilépett játékok futtatása közben, ha egy Steam Decket nem Steames alkalmazás futtatása közben ébresztettek fel.
  • Javítottunk egy esetet, aminél a Steam egy másik PC-ről való továbbítást részesítette előnyben a helyi hálózatodon, ha a játék mindkét PC-n telepítve volt, és játszható volt továbbítás nélkül.
  • Javítottunk egy akadást a játékokban képernyőmentés készítése után olyan játékosoknál, akiknek nagyon sok (több tízezer) helyi képernyőmentésük van.
  • Javítottuk, hogy a Steam ablak húzható volt a bal és jobb széleken, amikor nagy méretű volt az Áruház, illetve a Közösség nézetében.

Könyvtár

  • Javítottuk, hogy a barátok többször is megjelentek a „Játékban” szakaszban, ha a játék a kívánságlistájukon is szerepelt.

Játékfelvétel

  • Javítottunk a korlátozott fiókok hibaüzenetein csevegésben vagy a Megosztás menün keresztüli megosztásnál.
  • Javítottuk, hogy az OpenGL-t használó játékoknál nem működött a felvétel Linuxon.
  • Javítottuk a problémát, ami egyes játékokban megakadályozta a hangrögzítést a Windows 11 24H2 verzióján.

Steam Átfedés

  • Hozzáadtuk a könyvjelzők játékonkénti mentésének támogatását az átfedés böngészőjében.
  • Javítottunk a jegyzetek mentésének megbízhatóságán.
  • Javítottuk, hogy a görgetési pozíció, a kijelölés és a visszavonási előzmények jegyzetek közötti váltáskor elvesztek.
  • Jegyzetek szerkesztésekor a „Hivatkozás beszúrása” gomb mostantól szerkeszteni is tudja a hivatkozásokat, és megnyithatók a Ctrl+K kombinációval.
  • A jegyzetek eszköztárgombjai mostantól meg fogják jeleníteni a kapcsolódó gyorsbillentyűket az elemleírásaikban.

Remote Play

  • Javítottuk, hogy a Remote Play Together játékmenet nem indult el teljesen egyes játékoknál macOS gazdarendszeren futtatáskor.

Nagy Kép mód

  • Frissítettük a nem Steam Deckes felfüggesztési animációt.
  • Javítottunk számos problémát, amiknél a navigáció beragadhatott a menük vagy párbeszédablakok mögött.
  • Javítottunk egy problémát, aminél a Guide gomb a fő Steam ablakban nyitotta meg a menüt a játékbeli átfedés helyett.
  • Javítottunk eseteket, amelyeknél a játékvezérlő-konfiguráló ismételt megnyitása az átfedésben plusz példányokat hagyott belőle a háttérben a játék bezárása után.

macOS

  • „Élettartam vége” figyelmeztetést adtunk a macOS 10.15-ös („Catalina”) verziójához. A Steam kliens támogatása ezen operációs rendszereken 2025. február 15-én 19:00-kor (CET) véget fog érni. További részletekért nézd meg a GYIK-et.
  • Javítottuk a sikertelen játékfelvételeket Apple chipes Maceken natív játékok felvételekor.
  • Javítottuk a hangot a Remote Play Together játékmenetekben natív játékok továbbításakor Apple chipes Macekről.
  • Javítottuk, hogy a Steam Átfedésen végrehajtott egérbevitel nem működött egyes több megjelenítős konfigurációknál.

Linux

  • Javítottunk egy esetet, aminél a Steam véglegesen gátolhatta a képernyőkímélőt, ha a képernyőkímélő-zárolás közben omlott össze.
  • Javítottuk a lehetséges összeomlást játékból kilépéskor, ha a Játékfelvétel be volt kapcsolva a pipewire legújabb verziójával rendelkező rendszereken.
  • Javítottuk a Steam indításakor fellépő magas egymagos CPU-használatot nagy könyvtárakkal rendelkező felhasználóknál.
  • Javítottunk egy ritka hibát, amely GetTimelineLoaderForGame() hiba megjelenését eredményezte a játékbeli átfedésen.
  • Javítottunk egy összeomlást a Steam P2P hangcsevegését használó játékoknál.
  • Javítottuk az instabil vaapi illesztőprogramok okozta összeomlást a Játékfelvétel-nézőben (kapcsold ki a GPU hardveres kódolást a felvételi beállításokban).
  • Javítottunk egy esetet, aminél a navigációs menük eltűntek egy játék bezárása után.
  • Javítottunk egy ritka összeomlást egér és billentyűzet menet közbeni csatlakoztatásakor.

Steam Bevitel

  • Csökkentettük a játékvezérlő-bevitel többletmunkáját, illetve válaszidejét Nagy Kép módban és virtuális menükben.
  • Összességében kissé csökkentettük a Steam Bevitel egyensúlyi állapotú CPU-használatát.
  • Vizualizációt adtunk a módváltásokhoz az elrendezés-előnézeti oldalon.
  • Hozzáadtuk a módváltás beállításának lehetőségét anélkül, hogy egy létező forrásból származó módra lenne szükség.
  • Hozzáadtuk a Nintendo Switch játékvezérlő konfigurációit a Wireless HORIPAD for Steamhez alapértelmezés szerint megjelenített lehetőségekhez, így könnyebben megtalálhatók a giro-konfigurációk.
  • Megoldottuk, hogy a „Konfiguráció választása” oldal a konfiguráció előnézetéből visszatérve emlékezzen rá, hogy melyik fülön voltál.
  • Megoldottuk, hogy a „Konfiguráció választása” oldal emlékezzen a más játékvezérlő-típusok konfigurációinak mutatása/elrejtése beállításra.
  • A Beállítások -> Játékvezérlő -> Kalibráció és haladó beállítások -> Giro-kalibráció menüpontban a játékvezérlő orrszög-, oldalszög- és dőlésikonok forgatása mostantól abból a belső kvaternióból származik, amely a számos új „Giro ...-ként” módot és a Steam Bevitel GetMotionData API-t is működteti.
  • A giro-sodródás korrekciója mostantól a sikeres kézi kalibrálás során mentődik, és nem csak a Steamből kilépéskor.
  • Javítottunk néhány Linux-specifikus összeomlást.
  • Javítottunk egy indításkori összeomlást, amikor bizonyos analóg billentyűzetek vannak csatlakoztatva.
  • Javítottuk, hogy nem lehetett használni az „Elrendezés exportálása -> Új elrendezés mentése” lehetőséget „Megosztható személyes elrendezés” használatakor.
  • Javítottunk egy hibát, aminél egy konfiguráció előnézetének megnézése után az eredeti konfigurációd szerkesztésekor az megsérülhetett.
  • Javítottunk egy esetet, aminél a konfiguráció neve szerkesztés után elromolhatott az összegzési képernyőn.
  • Javítottunk egy esetet, aminél a több kiosztással rendelkező bevitelek [object] [object] formában jelentek meg egy kiosztás eltávolítása után.
  • Javítottuk, hogy a Steam Bevitel API ravaszkiosztásai néha nem működtek gombokhoz rendelve.
  • Javítottuk, hogy a „Giro botkormányként” mód figyelmen kívül hagyta az érzékenységi beállításokat.
  • Javítottunk egy esetet, aminél egy 2019-es hibából hátramaradt módváltási kiosztások olyan módváltást aktiválhattak, ami ki volt kapcsolva a kezelőfelületen.
  • Javítottuk a játékvezérlő-beállításokban az iránygombokra kiosztott irányítókarok érzékelését.
  • Javítottuk, hogy a bal és jobb ravasz lágy elhúzása „Egyik sem” jelöléssel jelent meg a módváltó gomb legördülő menüjében.
  • Javítottuk, hogy a módváltó gomb néha nem volt lokalizálva az összefoglaló oldalon.
  • Javítottuk az összefoglaló oldalon „Érintőmenü” helyett „Érintőmenü létrehozása” néven megjelenő virtuális menüket.