
Az egyik legjelentősebb újdonság egy globális beállítás a játékfrissítések kezelésére, amely lehetővé teszi, hogy az egész könyvtárra vonatkozóan szabályozza a frissítések időzítését és módját. Ez különösen hasznos azok számára, akik több játékot kezelnek vagy korlátozott sávszélességgel rendelkeznek.
Ezenkívül a frissítési szabályok játékonként kivételt is engednek, így az általános szabályok mellett egyedi beállításokat is alkalmazhat.
Új letöltési és könyvtári funkciók
A letöltések oldala mostantól átláthatóbb: az aktívan letöltött játék képeire kattintva közvetlenül a játék könyvtári oldalára ugorhat, csökkentve a kattintások számát. Az aktív letöltések új elrendezést kaptak, és a könyvtári elemek, például albumképek betöltése gyorsabb lett.
Újdonságok az overlay böngészőben és a jegyzetekben
- Könyvjelző rendszer: Játékonként lehetőség van könyvjelzők mentésére és kezelésére az overlay böngészőben.
- Jegyzetek fejlesztése: A jegyzetek funkció most már megőrzi a görgetési pozíciót, a kijelöléseket és az előzményeket, amikor jegyzetek között vált.
Felvételek és platformspecifikus fejlesztések
- Játékfelvételek: Linuxon és Windows 11 alatt javították a felvételekkel kapcsolatos kompatibilitási problémákat.
- Hibajavítások: Linuxon megszüntették a képernyőkímélő hibáit, és optimalizálták a PipeWire és VA-API driverekkel kapcsolatos összeomlásokat.
MacOS változások
MacOS 10.15 (“Catalina”) támogatása 2025. február 15-én megszűnik. Az érintett felhasználók figyelmeztető üzenetet kapnak a frissítési határidőre. Ugyanakkor az Apple Silicon Mac gépeken javult a játékfelvétel és az audio a Remote Play Together funkcióban.
További fejlesztések
- Steam Input fejlesztések: Csökkentették a vezérlők bemeneti késleltetését Big Picture módban, és optimalizálták a CPU-használatot.
- Hibajelzések pontosítása: Egyértelműbbé váltak az esetleges hibaüzenetek, segítve a problémák gyors megértését.
A Steam kliens frissítése elérhető a Steam menüjében a „Check for Steam Client Updates” (Frissítések keresése) lehetőségnél. A részletes változásnapló megtekintéséhez látogasson el a hivatalos oldalra.
A Valve, a Steam fejlesztője így ír az újdonságokról:
Általános
- Globális beállítást adtunk hozzá a játékfrissítések javított kezeléséért.
- Hozzáadtunk egy panelt a globális beállítások alóli játékonkénti kivételek kezelésére.
- Billentyűvezérlést adtunk a lenyíló listákhoz a kliensben.
- „Megnézés a Könyvtárban” lehetőséget adtunk a játékok környezeti menüjéhez a Letöltések oldalon.
- A Letöltések oldalon aktívan letöltődő elem játékképére kattintás mostantól a játék könyvtári oldalára fog navigálni.
- Frissítettük a Letöltések oldal elrendezését az aktív elemnél.
- Javítottunk a zenei anyagok albumborítóinak gyorsítótárazásán a Könyvtárban.
- Javítottuk a könyvtárelemek betöltési idejét a nagy könyvtáraknál.
- Javítottuk, hogy a Steam kliens kilépett ahelyett, hogy egy új bejelentkezési párbeszédablakot mutatott volna, ha egy másik kliens munkamenet elkezd játszani egy játékkal, vagy felfüggesztés után folytat egy játékmenetet.
- Javítottuk, hogy a Steam kliens kilépett játékok futtatása közben, ha egy Steam Decket nem Steames alkalmazás futtatása közben ébresztettek fel.
- Javítottunk egy esetet, aminél a Steam egy másik PC-ről való továbbítást részesítette előnyben a helyi hálózatodon, ha a játék mindkét PC-n telepítve volt, és játszható volt továbbítás nélkül.
- Javítottunk egy akadást a játékokban képernyőmentés készítése után olyan játékosoknál, akiknek nagyon sok (több tízezer) helyi képernyőmentésük van.
- Javítottuk, hogy a Steam ablak húzható volt a bal és jobb széleken, amikor nagy méretű volt az Áruház, illetve a Közösség nézetében.
Könyvtár
- Javítottuk, hogy a barátok többször is megjelentek a „Játékban” szakaszban, ha a játék a kívánságlistájukon is szerepelt.
Játékfelvétel
- Javítottunk a korlátozott fiókok hibaüzenetein csevegésben vagy a Megosztás menün keresztüli megosztásnál.
- Javítottuk, hogy az OpenGL-t használó játékoknál nem működött a felvétel Linuxon.
- Javítottuk a problémát, ami egyes játékokban megakadályozta a hangrögzítést a Windows 11 24H2 verzióján.
Steam Átfedés
- Hozzáadtuk a könyvjelzők játékonkénti mentésének támogatását az átfedés böngészőjében.
- Javítottunk a jegyzetek mentésének megbízhatóságán.
- Javítottuk, hogy a görgetési pozíció, a kijelölés és a visszavonási előzmények jegyzetek közötti váltáskor elvesztek.
- Jegyzetek szerkesztésekor a „Hivatkozás beszúrása” gomb mostantól szerkeszteni is tudja a hivatkozásokat, és megnyithatók a Ctrl+K kombinációval.
- A jegyzetek eszköztárgombjai mostantól meg fogják jeleníteni a kapcsolódó gyorsbillentyűket az elemleírásaikban.
Remote Play
- Javítottuk, hogy a Remote Play Together játékmenet nem indult el teljesen egyes játékoknál macOS gazdarendszeren futtatáskor.
Nagy Kép mód
- Frissítettük a nem Steam Deckes felfüggesztési animációt.
- Javítottunk számos problémát, amiknél a navigáció beragadhatott a menük vagy párbeszédablakok mögött.
- Javítottunk egy problémát, aminél a Guide gomb a fő Steam ablakban nyitotta meg a menüt a játékbeli átfedés helyett.
- Javítottunk eseteket, amelyeknél a játékvezérlő-konfiguráló ismételt megnyitása az átfedésben plusz példányokat hagyott belőle a háttérben a játék bezárása után.
macOS
- „Élettartam vége” figyelmeztetést adtunk a macOS 10.15-ös („Catalina”) verziójához. A Steam kliens támogatása ezen operációs rendszereken 2025. február 15-én 19:00-kor (CET) véget fog érni. További részletekért nézd meg a GYIK-et.
- Javítottuk a sikertelen játékfelvételeket Apple chipes Maceken natív játékok felvételekor.
- Javítottuk a hangot a Remote Play Together játékmenetekben natív játékok továbbításakor Apple chipes Macekről.
- Javítottuk, hogy a Steam Átfedésen végrehajtott egérbevitel nem működött egyes több megjelenítős konfigurációknál.
Linux
- Javítottunk egy esetet, aminél a Steam véglegesen gátolhatta a képernyőkímélőt, ha a képernyőkímélő-zárolás közben omlott össze.
- Javítottuk a lehetséges összeomlást játékból kilépéskor, ha a Játékfelvétel be volt kapcsolva a pipewire legújabb verziójával rendelkező rendszereken.
- Javítottuk a Steam indításakor fellépő magas egymagos CPU-használatot nagy könyvtárakkal rendelkező felhasználóknál.
- Javítottunk egy ritka hibát, amely GetTimelineLoaderForGame() hiba megjelenését eredményezte a játékbeli átfedésen.
- Javítottunk egy összeomlást a Steam P2P hangcsevegését használó játékoknál.
- Javítottuk az instabil vaapi illesztőprogramok okozta összeomlást a Játékfelvétel-nézőben (kapcsold ki a GPU hardveres kódolást a felvételi beállításokban).
- Javítottunk egy esetet, aminél a navigációs menük eltűntek egy játék bezárása után.
- Javítottunk egy ritka összeomlást egér és billentyűzet menet közbeni csatlakoztatásakor.
Steam Bevitel
- Csökkentettük a játékvezérlő-bevitel többletmunkáját, illetve válaszidejét Nagy Kép módban és virtuális menükben.
- Összességében kissé csökkentettük a Steam Bevitel egyensúlyi állapotú CPU-használatát.
- Vizualizációt adtunk a módváltásokhoz az elrendezés-előnézeti oldalon.
- Hozzáadtuk a módváltás beállításának lehetőségét anélkül, hogy egy létező forrásból származó módra lenne szükség.
- Hozzáadtuk a Nintendo Switch játékvezérlő konfigurációit a Wireless HORIPAD for Steamhez alapértelmezés szerint megjelenített lehetőségekhez, így könnyebben megtalálhatók a giro-konfigurációk.
- Megoldottuk, hogy a „Konfiguráció választása” oldal a konfiguráció előnézetéből visszatérve emlékezzen rá, hogy melyik fülön voltál.
- Megoldottuk, hogy a „Konfiguráció választása” oldal emlékezzen a más játékvezérlő-típusok konfigurációinak mutatása/elrejtése beállításra.
- A Beállítások -> Játékvezérlő -> Kalibráció és haladó beállítások -> Giro-kalibráció menüpontban a játékvezérlő orrszög-, oldalszög- és dőlésikonok forgatása mostantól abból a belső kvaternióból származik, amely a számos új „Giro ...-ként” módot és a Steam Bevitel GetMotionData API-t is működteti.
- A giro-sodródás korrekciója mostantól a sikeres kézi kalibrálás során mentődik, és nem csak a Steamből kilépéskor.
- Javítottunk néhány Linux-specifikus összeomlást.
- Javítottunk egy indításkori összeomlást, amikor bizonyos analóg billentyűzetek vannak csatlakoztatva.
- Javítottuk, hogy nem lehetett használni az „Elrendezés exportálása -> Új elrendezés mentése” lehetőséget „Megosztható személyes elrendezés” használatakor.
- Javítottunk egy hibát, aminél egy konfiguráció előnézetének megnézése után az eredeti konfigurációd szerkesztésekor az megsérülhetett.
- Javítottunk egy esetet, aminél a konfiguráció neve szerkesztés után elromolhatott az összegzési képernyőn.
- Javítottunk egy esetet, aminél a több kiosztással rendelkező bevitelek [object] [object] formában jelentek meg egy kiosztás eltávolítása után.
- Javítottuk, hogy a Steam Bevitel API ravaszkiosztásai néha nem működtek gombokhoz rendelve.
- Javítottuk, hogy a „Giro botkormányként” mód figyelmen kívül hagyta az érzékenységi beállításokat.
- Javítottunk egy esetet, aminél egy 2019-es hibából hátramaradt módváltási kiosztások olyan módváltást aktiválhattak, ami ki volt kapcsolva a kezelőfelületen.
- Javítottuk a játékvezérlő-beállításokban az iránygombokra kiosztott irányítókarok érzékelését.
- Javítottuk, hogy a bal és jobb ravasz lágy elhúzása „Egyik sem” jelöléssel jelent meg a módváltó gomb legördülő menüjében.
- Javítottuk, hogy a módváltó gomb néha nem volt lokalizálva az összefoglaló oldalon.
- Javítottuk az összefoglaló oldalon „Érintőmenü” helyett „Érintőmenü létrehozása” néven megjelenő virtuális menüket.
