
Az SDL (Simple DirectMedia Layer) egy nyílt forráskódú, többplatformos könyvtár, amely megkönnyíti a multimédiás alkalmazások és játékok fejlesztését. A nemrég megjelent 3.2-es verzió 6. frissítése számos javítást és újítást hoz. A hivatalos SDL 3 verzió januári megjelenését követően most kiadták az SDL 3.2.6 változatot, amely a széles körben használt szoftver/hardver absztrakciós réteg legújabb verziója. Az SDL-t gyakran alkalmazzák platformfüggetlen játékok fejlesztésében.
Főbb újdonságok az SDL 3.2.6 verzióban
- Motion JPEG kamera támogatás
- 8BitDo Micro játékvezérlő támogatása
- Számos egyéb kontrollerjavítás
- Wayland fejlesztések (pl. színkezelés, HiDPI ikonok)
- PulseAudio és PipeWire hangrendszerekkel kapcsolatos javítások
- Egyéb platformspecifikus hibajavítások
Wayland fejlesztések
Az SDL 3.2.6 mostantól támogatja a HDR színkezelést Wayland alatt.
Emellett bekerült a HiDPI ikonok kezelése, a nem szöveges vágólapkezelés, valamint egy javítás az SDL_WaitEvent() függvényhez, amely korábban hibásan viselkedett ismételt billentyűleütések esetén.
Egyéb fontos változások
- Továbbfejlesztett 2D renderelési célkezelés
- Hanghibák javítása nagy frekvenciakülönbség esetén történő mintavételezéskor
- Pen input javítás: az érintőtoll által generált egéresemények most már megkapják az SDL_PEN_MOUSEID azonosítót
- Nintendo Switch Pro kontroller javítás vezetékes módhoz bizonyos alkalmazásokban
- SDL_HINT_JOYSTICK_HAPTIC_AXES bevezetése a haptikus tengelyek számának meghatározására
- Kamera képkeret rögzítési hibák javítása Windows 7 alatt
- Direct3D12 renderer javítása NVIDIA illesztőprogramokkal
- Billentyűzetek és egerek pontosabb neveinek megjelenítése Windows alatt
- Joy-Con támogatás javítása: egy Joy-Con most már önállóan is használható, ha a párja nincs csatlakoztatva Windows alatt
- Deadlock probléma javítása PipeWire hangrendszer használatakor Linuxon
- MacOS fejlesztések: kurzorkezelés, fókusz és ablakkeretek megfelelő viselkedése
- Android GPU támogatás javítása
Letöltés és további fejlesztések
Az SDL 3.2.6 elérhető a GitHubon, és a fejlesztés már az SDL 3.3 verzióra fókuszál. Ez a kiadás stabil hibajavító frissítésként érkezett, de a jövőbeli fejlesztések további teljesítményjavulásokat hozhatnak.
