Újra elérhető a PROHARDVER! Nagy leállás után tértek vissza.

Segítséget kaptál? Szívesen töltöd itt az idődet? Visszajársz hozzánk? Támogasd a munkákat: Ko-fi és Paypal!

kami911 képe

Újra elérhető a PROHARDVER! lapcsalád. Most próbáltam,  pár perce, és már megjelent az oldal,  be is tudtam jelentkezni.

Információk a PROHARDVER! részéről:

Tájékoztatás a szerverleállásról, az adatvesztésről, a problémák felénk történő jelzéséről és a fizetős szolgáltatások helyreállításáról

Szerverleállás és adatvesztés

Július 22. kb. 10:20-tól július 29. 19:00-ig leállt a lapcsalád minden szolgáltatása, portáljaink nem voltak elérhetőek. A szerverleállással párhuzamosan adatvesztés is történt.

Mindenekelőtt itt is szeretnénk elnézést kérni a történtekért, tudjuk, hogy sok bonyodalom származik belőle. :(

Április 30-a előtti adat nem veszett el! Április 30. és július 22. közötti adatoknál történt adatvesztés. Az ebben az időszakban létrehozott egyéni beállítások, kedvenc fórumtémák, mentett keresések, itt szóltam hozzá lista, egyéni arcképek a legtöbb esetben nincsenek meg. Azokat az adatokat, amelyeket már vissza tudtunk állítani, láthatjátok a rendszerben.

Fizetett szolgáltatások vásárlási adatai (összeg, kifizetés módja stb.) nem vesztek el, ezeket hiánytalanul megtalálod itt: https://hardverapro.hu/kosar/listaz.php

Az eset folyományaként sürgősen cseréljük a teljes szerver infrastruktúránkat, 25 év után végleg lemondva a saját vas üzemeltetéséről.

Várható problémák és jelzésük felénk

Nem tudok belépni a jelszavammal

Az április 30. és július 22. közötti jelszómódosítások elvesztek, ezért az április 30-a előtti jelszavaddal tudsz belépni. Ha nem sikerül, kérj jelszóemlékeztetőt! Ha sehogy sem sikerül, egyik eszközödről sem, akkor kérjük, hogy egy rövid emailt írj ide a belépési email címedről: belepes@prohardver.hu

Nem tudok belépni, mert a rendszer szerint nincs ilyen fiók

Az április 30. és július 22. között regisztrált fiókok egy része elveszett, ezért ha a rendszer azt írja ki, hogy nincs ilyen fiók, akkor kérjük, hogy ha nem okoz számodra komoly problémát, regisztrálj új fiókot. Ha a fiók elvesztése valamiért komoly problémát okoz és segítségre van szükséged, egy rövid emailt írj ide: belepes@prohardver.hu

Privát üzenetem elveszett

Az április 30. - július 22. közötti időszakban írt privát üzenetek egy része elveszett.

Lehetséges, hogy a következő hetekben még sikerül adatokat mentenünk, akár privát üzeneteket is, de mindez csak egységesen tud megtörténni, nem egyedileg, így akkor ezek az üzenetek automatikusan a helyükre kerülnek és látni fogod. Egyedi üzenetet kézzel sajnos nem tudunk menteni, megnézni, kérünk, hogy emiatt ne írj.

Prémium vagy Üzleti előfizetésem van

Minden ápr. 30-a előtt vásárolt előfizetést meghosszabbítottunk a kiesett 1 hét helyett 1 hónappal (30 nappal).

Ha a prémium tagságod/üzleti előfizetésed ápr. 30. után vásároltad, akkor az sajnos nem él, visszaállítani nem tudjuk, de annak értékét hamarosan visszatérítjük emelt értékben PHontban (ld. lentebb). Ha szeretnél Prémium tag lenni továbbra is, érdemes újra megvásárolnod a tagságot, most ezt ráadásul féláron tudod megtenni.

Nem stimmel a kiírt PHontjaim összege

Kérjük, hogy jelentsd egy saját hirdetésed a benne lévő Jelentem gomb használatával, és ott jelezd a problémát!

A hardveraprós hirdetéseim elvesztek

A rendszerben az április 30-ig feladott hirdetések találhatóak meg, amelyeket itt tudsz szerkeszteni és publikálni: https://hardverapro.hu/hirdetesfeladas/listaz.php

Sajnos az a hirdetés, ami itt nem található meg, elveszett, nem fogjuk tudni visszaállítani.

Az előre kifizetett, de a leállás alatt és/vagy az adatvesztés miatt fel nem használható hirdetéseid még fel nem használt értékét +50%-kal növelve adjuk vissza PHontokban! Mindezt egységesen csináljuk majd meg minden érintett felhasználónak, melynek átfutása minimum egy hét – emiatt kérjük, hogy külön ne írj!

A hardveraprós értékeléseim elvesztek

Az április 30. - július 22. közötti időszakban írt értékelések nagy része megvan az elveszett hirdetésektől függetlenül, egy igen kis részük veszett csak el, ezeket viszont később sem fogjuk tudni pótolni már.

Egyéb kifizetett szolgáltatás, vásárolt szolgáltatások

Az előre kifizetett, de a leállás alatt és/vagy az adatvesztés miatt fel nem használható szolgáltatásaid még fel nem használt értékét +50%-kal növelve adjuk vissza PHontokban! Mindezt egységesen csináljuk majd meg minden érintett felhasználónak, melynek átfutása minimum egy hét – emiatt kérjük, hogy külön ne írj!

Logoutos bejegyzésem elveszett

Az április 30. - július 22. közötti időszakban írt Logoutos cikkek elvesztek.

Lehetséges, hogy a következő hetekben még sikerül ezekből mégis kimentenünk valamennyit, mindent meg is fogunk tenni ennek érdekében, de erre kicsi az esély. Ha mégis, akkor mindez csak egységesen tud megtörténni, nem egyedileg, így akkor ezek a bejegyzések automatikusan a helyükre kerülnek és látni fogod.

Ha nálad megvan a bejegyzésed szövege, képei, természetesen feltöltheted újra már most is.

Egyéb problémám van

Kérjük, hogy ide írj: PROHARDVER! feedback: bugok, problémák, ötletek

Az ügyfélszolgálatról és a bejelentések rendezésének menetéről

Mindenkitől előre is elnézést kérünk, ha nem tudunk azonnal válaszolni, de muszáj priorizálnunk a segítségnyújtást, ami így fog történni:

  1. Belépési problémák
  2. PHontok és fizetett szolgáltatások
  3. Minden egyéb probléma

A bejelentésed beérkezése után összeszedjük az információkat a rendelkezésre álló adatokból (beleértve a számlázást stb.), majd ahogy tudunk, értesítünk (ez minimum napok kérdése).

Az előre kifizetett, de a leállás alatt és/vagy az adatvesztés miatt fel nem használható szolgáltatásaid még fel nem használt értékét +50%-kal növelve adjuk vissza PHontokban! Mindezt egységesen csináljuk majd meg minden érintett felhasználónak, melynek átfutása minimum egy hét – emiatt kérjük, hogy külön ne írj!

Visszatérési akciónk

A július 29-i indulástól visszavonásig féláron megvásárolhatóak:

  • Plusz, Extra, Ultra hirdetéscsomagok
  • Prémium előfizetés, Üzleti előfizetés

Előzmények

A PROHARDVER! lapcsalád – ahogyan sokan ismerjük: a hazai tech közösség szíve – jelenleg sajnos nem elérhető. A háttérben komoly hardveres probléma áll, amely az adatbázisszerver egyik frissen cserélt processzorához köthető. A hiba nem csupán a szervert, hanem a teljes könyvtárstruktúrát is magával rántotta, így egy fájdalmasan lassú, de rendkívül precíz helyreállítási folyamat zajlik éppen. A csapat folyamatosan dolgozik azon, hogy újraindítsa az oldalt, de ez időigényes: órákig tartanak az adatmásolások, és csak ezután derülhet ki, hogy sikerült-e minden adatot megmenteni. Az eszközök újratelepítése és a tesztelés is hátravan, így a teljes visszatérés időpontja még nem ismert – de minden egyes percben közelebb kerülünk hozzá. A probléma nem csupán a főoldalt, a PROHARDVER!-t érinti, hanem a teljes lapcsaládot is. Így jelenleg nem elérhetők az olyan fontos és népszerű oldalak, mint a Mobilarena, az IT café, a LOGOUT, a HardverApró és az ezekhez kapcsolódó fórumok, felhasználói blogok, valamint az apróhirdetési rendszer sem. A központi adatbázis hiánya miatt gyakorlatilag minden funkció szünetel, amely a háttérrendszerre támaszkodik.

Az üzemeltető csapat több részletes helyzetjelentésben is tájékoztatta a közösséget a probléma alakulásáról. Ezek alapján a következő történt:

  • Az adatbázisszerveren hardveres hiba lépett fel, amely visszavezethető egy februárban beépített új processzorra.
  • A hiba következtében az adatbázis összeomlott, és a könyvtárstruktúra is sérült.
  • A rendszer helyreállítási kísérletei kezdetben ígéretesek voltak, de végül a recovery is instabillá vált.
  • A hibás processzort lecserélték a korábbi CPU-ra, így végre stabil állapotba került a gép.
  • Jelenleg újratelepítés és adatmásolás zajlik, amely szakaszosan halad (egyes részek másolása is akár 4–5 órát vesz igénybe).
  • Csak ezek után kezdődhet meg annak ellenőrzése, hogy az adatok valóban megmaradtak-e, és hogy minden szolgáltatás újraindítható-e.

A csapat száz százalékkal dolgozik a visszaállításon, ugyanakkor ők is őszintén elmondták: nem tudják még biztosan megmondani, mikor térhet vissza teljesen működőképes formában a lapcsalád – és azt sem, hogy elkerülhető-e az adatvesztés.

A Linux Mint Magyar Közösség nevében ezúton szeretnénk kifejezni teljes támogatásunkat, elismerésünket és drukkolásunkat a PROHARDVER! stábjának.

Tudjuk, mennyire embert próbáló egy ilyen helyzet: amikor az infrastruktúra darabjaira hullik, minden percben döntéseket kell hozni, és a háttérben megállás nélkül zajlik a munka. Közben kívülről érkeznek türelmetlen vagy rosszindulatú kommentek – ezekkel nem érdemes törődni. Mi pontosan tudjuk, hogy az informatikában vannak ilyen helyzetek, és a legfontosabb ilyenkor: kitartani, higgadtan, precízen haladni előre.

A PROHARDVER! közössége egy digitális otthon sokunk számára – egy olyan tér, ahol kérdezhetünk, tanulhatunk, vitázhatunk, vagy éppen nosztalgiázhatunk a hőskorról. Tudjuk, hogy hamarosan újraindul – és még erősebben tér vissza.

Mi, a Linux Mint magyar közössége, veletek vagyunk, és várjuk a visszatéréseteket.

Addig is: tartsatok ki, jó munkát, sok erőt és zenergiát!