Böngészőpiaci trendek

Segítséget kaptál? Szívesen töltöd itt az idődet? Visszajársz hozzánk? Támogasd a munkákat: Ko-fi és Paypal!

kami911 képe

A 2024. július és 2025. augusztus közötti időszakban a Statcounter böngészőpiac globális és magyarországi adatai egyaránt jól kirajzolják a fő trendeket. A Firefox továbbra is megtartotta hűséges felhasználói táborát, de piaci részesedése mind a desktopon, mind a mobilon, mind pedig az összesített mutatókban lassan, de folyamatosan csökkent. A versenytársak közül a Chrome dominanciája továbbra is megingathatatlan, a Safari stabil második helyet foglal el a világpiacon, míg a Microsoft Edge a desktop szegmensben mutat növekedést, főként a Windows rendszerhez való szoros kötődése miatt.

A desktop böngészőpiacon a Firefox korábban erősebbnek számított, mint mobilon, de mára itt is csökkenés tapasztalható. Világszinten a részesedése 5% körül mozog (legutóbb: 4.94%), Magyarországon viszont valamivel jobb a helyzete, nagyjából 11% körüli arányt tudott megőrizni az elmúlt évben. A globális rangsort egyértelműen a Chrome vezeti, több mint 70.25%-os részesedéssel, mögötte a Microsoft Edge található, 11.8%-kal, amely a Windows 11-hez kötődve egyre több felhasználót tart meg. A Safari ezen a területen kevésbé meghatározó (6.34%), mivel az Apple számítógépek piaci súlya sokkal kisebb, mint a mobiloké.

Desktop Browser Market Share Worldwide - August 2025
Chrome 70.25%
 
Edge 11.8%
 
Safari 6.34%
 
Firefox 4.94%
 
Opera 2.06%
 
Brave 1.48%

Magyarországon a Firefox desktopon erősebb (11%), mint a mobilon (0.4%), és a Edge-dzsel (10.35%) váltakozva a harmadik-negyedik helyen áll. Ez azt mutatja, hogy a hazai desktop-felhasználók között a Mozilla böngészője továbbra is népszerűbb, mint a világátlagban.

Desktop Browser Market Share in Hungary - August 2025
Chrome 69.15%
 
Firefox 11%
 
Edge 10.35%
 
Opera 4.08%
 
Safari 2.92%
 
Brave 2.26%

A mobilpiac egészen más képet mutat. Itt a Firefox rendkívül gyenge szereplő, globálisan 0.5%-os részesedéssel rendelkezik. A mobilfelhasználók döntő többsége a Chrome-ot választja Androidon (69.15%), illetve a Safarit (20.32%) iOS-en. Ez a kettő együtt szinte teljesen lefedi a piacot, így más böngészők, köztük a Firefox, csak marginális részesedést tudnak elérni.

Mobile Browser Market Share Worldwide - August 2025
Chrome 69.15%
 
Safari 20.32%
 
Samsung Internet 3.33%
 
Opera 1.73%
 
Android 1.68%
 
UC Browser 1.35%

A magyar mobilpiac sem tér el ettől: a Chrome toronymagasan vezet (81.58%), a Safari jóval gyengébb (11.86%), mint a világátlagban az Apple-készülékek alacsonyabb aránya miatt, a Firefox pedig alig látható a statisztikákban. Ez egyben azt is jelenti, hogy a Mozilla számára a mobilpiacon gyakorlatilag nincs növekedési lehetőség, hiszen a két óriás szinte teljesen kiszorította a kisebb versenytársakat.

Mobile Browser Market Share in Hungary - August 2025
Chrome 81.58%
 
Safari 11.86%
 
Samsung Internet 4.64%
 
Brave 0.55%
 
Opera 0.49%
 
Firefox 0.4%

Az összesített statisztikák, amelyek egyesítik a desktopot, a mobilt, a tabletet és a konzolokat, jól tükrözik ezeket az arányokat. Globálisan a Chrome közel 70%-on áll, a Safari 15% között mozog, az Edge 5% körül ingadozik, a Firefox pedig mindössze 2,26%-ot ér el.

Browser Market Share Worldwide - August 2025
Chrome 69.23%
 
Safari 14.98%
 
Edge 5.03%
 
Firefox 2.26%
 
Samsung Internet 1.97%
 
Opera 1.85%

Magyarországon az összesített adatokban a Firefox valamivel jobban szerepel, mint a globális átlag, 5–7%-os részesedéssel, de így is messze van a vezető szereplőktől. Az Edge desktopon erősebb, ezért a teljes piacban is közel kerül a Firefoxhoz, míg a Safari itt jóval gyengébb, ami az Apple kisebb hazai jelenlétére vezethető vissza. A kisebb böngészők, mint az Opera vagy a Samsung Internet, Magyarországon is csak kiegészítő szereplők, néhány százalékkal.

Browser Market Share in Hungary - August 2025
Chrome 77.64%
 
Safari 9.2%
 
Firefox 3.63%
 
Edge 3.31%
 
Samsung Internet 3.12%
 
Opera 1.59%

Összességében a Firefox helyzete egyre inkább a rétegböngésző kategóriába sorolható: globálisan és Magyarországon is megtartotta hűséges, stabil közösségét, de a trendek lefelé mutatnak. Desktopon még mindig erősebb, de ott is az Edge előretörése jelenti a fő kihívást. Mobilon a Firefox marginális, és ezen a helyzeten aligha tud változtatni, amíg a Chrome és a Safari gyakorlatilag monopolhelyzetben van. Az összesített adatokban ez a kettősség látszik: Magyarországon a Firefox átlag feletti jelenlétet mutat, de a világpiacon mindössze néhány százalékot tud elérni. A Chrome dominanciája, a Safari mobilos ereje és az Edge lassú, de biztos előretörése mellett a Firefox jövője inkább a kisebb, lojális közösségekre épül, semmint széles körű piaci terjeszkedésre.