A Canonical a GNOME-alapú Ubuntu asztali környezetének a fejlesztője, Daniel Van Vugt egy olyan optimalizálást javasolt, amely segíthet az NVIDIA grafikus kártyák nagy frissítési frekvenciájú kijelzőkön történő futtatásában.
Azok számára, akik nagy frissítési frekvenciájú kijelzőt használnak NVIDIA grafikus kártyával a GNOME asztali környezettel, különösen a mai 240 Hz-es vagy akár 360 Hz-es kijelzők esetében, jobb működtetés van készülőben, hogy több idő álljon rendelkezésre az egyes képkockák leképzésének befejezéséhez, mielőtt a GNOME Mutter lassabb képkocka megjelenítési sebességre váltana vissza.
A Mutter jelenleg 2 ezredmásodperc állandó szinkronizációs késleltetéssel rendelkezik. Ha NVIDIA grafikus kártyán futtatunk egy 240 Hz-es monitoron, ahol ~4,1 ezredmásodperc a frissítési időköz, akkor csak 2,1 ezredmásodperc maximális leképzési idő marad, mielőtt visszaesne a megjelenítés a 120 Hz-es frissítési frekvenciára. De ha ezt az értéket egy töredékre változtatjuk (0,875-ös érték), akkor nem fog lecsökkenni a szokásos 60 Hz-es kijelzők esetében, hanem 2,1 ezredmásodperc helyett 3,6 ezredmásodperc körüli maximális leképzési időt tesz lehetővé, mielőtt visszaesik egy alacsonyabb sebességre. Azzal a plusz 1,5 ezredmásodperces leképzési idővel minden egyes képkockára nagyobb az esélye annak, hogy a határidőt betartják, és elkerülhető, hogy a Mutter 120 Hz-re skálázódjon le. Hasonlóképpen a statikus érték helyett a töredék használata nagyobb segítséget jelenthet a 360 Hz-es és más, egyre nagyobb képfrissítési frekvenciájú, piacra kerülő monitorok esetében.
A javítás a Clutter keretórajel (frame-clock) értékének megváltoztatásához jelenleg felülvizsgálat alatt áll a Mutterhez, és a GNOME 42-ben is megjelenhet.
Ezzel párhuzamosan Daniel van Vugt még mindig tripla puffereléssel kapcsolatos fejlesztéseket folytat a GNOME számára. Ezen a területen egy továbbfejlesztett skálázási algoritmuson dolgozott, és újraimplementált egy kiegyenlítő megoldást.
(forrás)