
Az idei év egyértelműen a Wayland éve az asztali környezetben, és mostantól a Godot Engine hivatalosan is támogatni fogja a Waylandet a következő új kiadásában.
Az újításokat az elsődleges fejlesztő, Riteo által végzett fejlesztés nemrég beillesztésre kerül a Godot Engine fejlesztési kódjába. Így kész a Godot 4.3 kiadásra, ami ennek az évnek a későbbi időszakában jelenik majd meg.A legutóbbi Godot kiadás a 4.2.1, míg a 4.3 január elején kapott egy második fejlesztési előzetes kiadást.
A Godot alkotója, Juan Linietsky a következőt posztolta a X (korábban Twitter) nevű platformon:
„Végtelenül boldog vagyok, hogy a Godot 4.3 hivatalosan támogatja a Waylandet! Elképesztő munka Riteo-tól! Az új DisplayServer a Godot 4.0-ban lehetővé teszi a háttér dinamikus kiválasztását is!
Miért fontos ez a fejlesztés? A jelenlegi Godot játékok természetesen futnak Wayland-en de csak az XWayland-nek köszönhetően. Ez a változás megszünteti ennek a szükségességét, mivel a játékok közvetlenül a Wayland-en futnak majd, és lehetővé teszi a Godot számára a Wayland továbbfejlesztett ablakkezelési funkcióinak elérését, remélhetőleg megszüntetve az esetleges problémákat, amelyek a játékok XWayland-en keresztüli futtatásából erednek és nagyobb teljesítmény lesz majd így elérhető.
