A TRX projekt nagyon szépen fejlődik tovább, és új funkciókat hoz a klasszikus játékokba: A Tomb Raider I & II: Community Edition nyílt forráskódú újragondolása, az TRX, ismét előrelépett, és új kiadása már Linux támogatással is rendelkezik.
Nyakunkon az OpenTTD 15, és már kipróbálható az első hivatalos béta verzió. Gyorsabb, útvonalpontokkal, kevesebb jelszóval, jobb forgatókönyvszerkesztővel és remélhetőleg sokkal kevesebb hibával érkezik. Hogy ne legyek ennyire homályos, íme, néhány a legfontosabbak közül:
Az EA döntése, miszerint megszünteti az Apex Legends támogatását Linux és Steam Deck platformon, ismét felveti a kérdést: miért hagyják figyelmen kívül a nagy játékfejlesztők a Linux felhasználókat? Az indoklás a csalások visszaszorítására hivatkozik, ám a lépés valódi célja és hatása vitatható.
Az idei Primo játékverseny eredményei megszülettek, ahol régi, magyar fejlesztésű számítógépre, a PRIMO-ra készült játékokat értékeltek. A megmérettetésen több nosztalgikus alkotás versengett, melyek a retro játékélményt és a kreatív megoldásokat helyezték előtérbe. Íme a végeredmény:
Kildu kobold kalandjai (Nickmann Studio)
Ez az alkotás nyerte el a közönség tetszését. A játékosnak Kildu a koboldként kell meglelnie új otthonát. A kobold kalandjai már több platformon is elérhetőek.
Ha szereted a klasszikus RTS játékokat, különösen a Westwood által készített Command & Conquer és Red Alert sorozatot, akkor érdemes kipróbálnod az OpenRA modot, a Command & Conquer - Combined Arms-t. Ez a független, ingyenesen elérhető játékmod olyan frissítéseket és újdonságokat tartalmaz, amelyek megújítják a játékélményt.
Végképp eltörölni, talán ez lenne a mottója a játékiparnak, ahol a kevésbé sikeres, vagy éppen a zeniten túl lévő játékokat a kiadók egyszerűen csak elindíthatatlanná tesznek. Vagy azért, mert készült a játékból egy új, vagy legalábbis felújított változat, vagy mert a kiszolgálók üzemeltetési költsége megjelenik egy pénzügyi kimutatásban és már nem termeli ki a játék a megfelelő összeget.
Az Augustus 4.0 egy Caesar III nyílt forráskódú játékmotor újraimplementációja, amely célja, hogy új funkciókat adjon hozzá a játékmotorhoz. A játék a Julius nevű játékból származik, és számos újítást és változást hozott magával.
A ScummVM fejlesztőcsapata büszkén jelentette be, hogy megjelent a ScummVM idei utolsó, 2.8.0-s „Mysteries, Mammoths, and Muppets” verziója.
Az új verzió hivatalosan támogat 5 új motort és almotorokat, és 50 új játékot!
Rengeteg további fejlesztés érkezett ezzel a kiadással, beleértve az Unicode jobb támogatását, a felhasználói felület képes alkalmazkodni a HiDPI képernyőkhöz, számos lokalizált kiadás javított támogatását.
Negyvenöt éves lett a Space Invaders, a számítógépes játékok hőskorából. Ennek kapcsán a Google publikálta a Taito és a Square Enix által készített SPACE INVADERS: World Defense című AR játékot.
Az OpenTTD legújabb verziója, a 13.3, jelentős fejlesztéseket tartalmazó 13-as verzió frissítéseként. Egy kicsit bolondosan sok verzió jelent meg a játékban az elmúlt napokban, de a lényeg ez: Sokat dolgoztak a háttérkód átalakításán, hogy a jövőbeli változtatások könnyebben végezhetők legyenek. Azonban közben találtak és javítottak néhány hibát, és olyan fejlesztéseket hajtottak végre, amelyeket úgy gondolják, érdemes korábban kiadni, mint amikor a 14.0 verzió elkészül.
Az OpenTTD legújabb verziója, a 13.0, jelentős fejlesztéseket tartalmaz a felhasználói felület, a játékmenet és a modding kiegészítők terén. Az újdonságok között található a tetszőlegesen beállítható felhasználói felület (interface) méretarány, és opcionálisan retro stílust adó elrendezést is tartalmaz. Az új játékablakban közvetlen hozzáférés lehetséges a NewGRF, AI és GS beállításokhoz.
Megjelent a GCompris 3.0 nyílt forráskódú oktatási szoftvercsomag, amely kettőtől és tíz év közötti korú gyermekek számára nyújt szórakoztató eszközöket, mostantól letölthető, új és továbbfejlesztett tevékenységekkel. A gyermekek számára készült oktatószoftver segítségével a kicsik különböző aktivitásokkal sajátíthatják el a legkülönbözőbb ismereteket, a számítógép használatától az olvasás, a matematika, tudomány és földrajz alapjain keresztül egészen a tengeralattjáró működésének elvéig.
A FreeCol egy ingyenes, nyílt forráskódú számítógépes játék, amely az európai gyarmatokat ábrázolja a 16-17. századi Amerikájában. A játék célja, hogy a játékos irányítsa egy kolóniát az amerikai kontinensen, amelyet kezdetben csak egy kis csapat és néhány alapvető eszközzel ellátva. A játékos feladata, hogy sikeresen fejlessze és bővítse a kolóniáját, miközben harcol más államokkal és a helyi indián törzsekkel, valamint kereskedik más kolóniákkal és Európával. A játékban szerepelnek épületek, mezőgazdasági termékek, állatok és katonai egységek, amelyek mindegyike segíti a kolónia növekedését és fejlődését. A FreeCol egy stratégiai játék, amely lehetővé teszi a játékosok számára, hogy kitalálják és megvalósítsák a saját terveiket a kolónia fejlesztésére. A játékot Java nyelven íródott és legalább 11-es verziójú futtatókörnyezetre van szükség. A játékot több platformon is elérheti, így például Windows, macOS és Linux operációs rendszereken is futtatható. Ezt a klónt fokozatosan fejlesztjük tovább, és most megjelent FreeCol 1.0.0 lett az eredménye, ami egy majdnem pontos Colonization klónná nevelkedett. Az inkrementális fejlesztés alapvetően azt jelenti, hogy egyesével adják hozzá a funkciókat. Ez lehetővé teszi számukra, hogy mindig legyen egy jól futó változat, és azt is, hogy időnként kiadjanak egy befejezetlen, de kiválóan működő játékot. 20 évvel ezelőtt adták ki először a FreeCol-t, és most végre megjelent a FreeCol 1.0.0-ás verziója! Főbb újdonságok a nemzet-specifikus kolónia és az új erdei, valamint sivatagi grafikai megjelenése. Jelentős változások a csempeáru termelésben, hogy a tényleges értékek megfeleljenek az eredeti játék értékeinek. Jelentősen javított mesterséges intelligencia (AI) a számítógépes játékosok számára és sokkal jobb stabilitás, ami sok-sok hibajavítást jelent.
Az OpenTTD egy nyílt forráskódú játék, amely az eredeti Transport Tycoon Deluxe című játék közösségi újrafeldolgozása. A játék célja, hogy a játékos által irányított cég sikeresen szállítson utasokat és árukat a világ különböző városai között. Az OpenTTD jelentősen kibővíti az eredeti játék lehetőségeit, többek között új épületeket, járműveket és különböző kiegészítőket ad hozzá. A játékban lehetőség van többjátékos módban is játszani, és a játék közössége által készített modulokat is beépíteni a játékba. Hamarosan megjelenik az OpenTTD 13, és már kipróbálható az első hivatalos kiadásra jelölt verzió. Az újdonságok között van: a NewGRF objektumok építése egy területre kattintással és húzással, szélesebb folyók a térképgenerálásnál, továbbá HiDPI és vegyes DPI felbontású képernyők jobb kezelése, valamint néhány további GUI javítás, mint például a felújított pénzügyi ablak, és még sok apróság.