Az OpenSSL projekt csapata közel hat hónappal a 3.5-ös verzió után július végén bejelentette, hogy készen áll a 3.6-os verzió — egy nagyobb funkciófrissítés, amely mélyebb változásokat hoz a kriptográfiakezelésben, a megfelelőségben és az eszköztámogatásban. Az új verzió már nem csupán kisebb finomításokat tartalmaz — az alapokhoz nyúltak hozzá. Egy új szemlélet jelenik meg a kulcskezelésben: a PKEY objektumokhoz mostantól NIST-besorolás alkalmazható, ami segíti a fejlesztőket abban, hogy egyértelműbben határozzák meg a kriptográfiai erősséget. Emellett a verzió bevezeti EVP_SKEY opaque symmetric key objektumokat — ez lehetővé teszi a szimmetrikus kulcsok „elfedését” (opaque módon való kezelését), új API-ként a EVP_KDF_CTX_set_SKEY(), EVP_KDF_derive_SKEY() és EVP_PKEY_derive_SKEY() is bekerültek. A kriptográfiai megfelelőség is lépést tart: az LMS (Leighton-Micali Signature) aláírásellenőrzés most már elérhető mind a default, mind a FIPS providerben. Ez fontos újítás, hiszen az LMS modern kvantumrezisztens aláírási séma, és beépítésével az OpenSSL 3.6 növeli a biztonságos aláírási lehetőségek skáláját. Továbbá bevezetik a determinisztikus ECDSA aláírás-generálást (a FIPS 186-5 szabványnak megfelelően) a FIPS providerbe, ezáltal kiszámíthatóbban és biztonságosabban használható ECDSA aláírás generálás is támogatott.
A Valve új frissítést adott ki a Steam Deck számára, amely a nemrég megjelent SteamOS 3.6 problémáit hivatott javítani. Az új 3.6.20 verzió néhány hasznos fejlesztést és hibajavítást tartalmaz, így stabilabb és zökkenőmentesebb játékélményt kínál a felhasználóknak.
A Blender Alapítvány kiadta a Blender 3.6-os verzióját, amely a hatékony, ingyenes, nyílt forráskódú és platformokon átívelő 3D-s számítógépes grafikai szoftver legújabb stabil, hosszan támogatott (LTS) verziója. A Blender 3.6-os verziójának újdonságai: alapvető részecske szimuláció, a szimulációs zónák, és az AMD és az Intel grafikus kártyákon támogatott hardveres ray tracing használata.