Megjelent a DXVK 1.10

kami911 képe

Megjelent a DXVK 1.10 verziója, amely a Steam rendszeren futtatható Windows-os játékok futtató komponense. A DXVK programkönyvtár segítségével a windows-os D3D9, D3D10 és D3D11 DirectX rendszerhívásokat fordítja át Vulkan-nal kompatibilis rendszerhívásokra. Ezt használja a Steam-be integrált, Wine köztesréteg alapú, Proton, amely lehetővé teszi a Windows-on futó játékok Linuxon futtatására.

A DXVK 1.10 körülbelül öt héttel a DXVK 1.9.4 után érkezett meg, rengeteg teljesítményjavítással és javítással néhány népszerű játékhoz, köztük az Age of Empires 2: Definitive Edition, Anno 1800, ArmA 2, Assassin's Creed: Origins, Black Mesa, Elex II, Final Fantasy XIV, God of War, GTA IV, Nier Replicant, Quantum Break, Resident Evil 0, Resident Evil 5, Resident Evil 6, Resident Evil: Revelations 2, The Evil Within és Total War: Warhammer III.

Csökkenti a szükségtelen szál szinkronizációt az erőforrások visszaolvasása körül mind a D3D11, mind a D3D9 esetében. Ez jelentősen növelheti a CPU limitációval rendelkező játékokban a teljesítményt. Megjelent a GPU által éppen olvasott erőforráson a D3D11_MAP_WRITE használatakor a GPU szinkronizáció elkerülése érdekében egy staging erőforrás másolatának létrehozására való képesség, amely már nem használ busy-waiting-ot, így az egyes játékokban a hordozható eszközök energiafogyasztását is csökkenti ez a kiadás. Valamint az UpdateSubresource optimalizálásának köszönhetően a kis állandó pufferfrissítések teljesítménye is nőt.

Ezen felül a DXVK 1.10 javítja az erőforrások feltöltésének és a staging bufferek kezelését a D3D11-ben, így próbálva tovább csökkenteni a memóriahasználatot és a CPU terhelést egyes játékokban. Ezenkívül ez a kiadás több információt ad a HUD-hoz, ami hasznos lehet a különböző teljesítményproblémák elhárításában: GPU-szinkronizációk képkockánként, munkaszál-szinkronizációk képkockánként és pipeline akadályok száma.

Egyéb említésre méltó változások között a DXVK 1.10 hozzáad egy D3D11On12CreateDevice stub-ot, hogy megakadályozza az ezt a stub-ot használó alkalmazások összeomlását. Az új verzió már jól jelenti az Intel Windows-illesztőprogram verziószámát az alkalmazás felé, amennyiben Intel GPU-n fut a szoftver. A d3d11.apitraceMode opciót a d3d11.cachedDynamicResources opcióval helyettesíti, hogy megpróbáljon részletesebb módot biztosítani az erőforrástípusok megadására a gyorsítótárazott rendszermemória kiosztásához.

Érdemes figyelni, hogy a Proton és a DXVK fejlesztése hogyan alakul és miképpen lesz elérhető Linux-on egyre több és több Windows játék. A GitHub-on elérhető kiadás. Az újdonságok vélhetően hamarosan elérhetőek lesznek a Steam Play (Proton) alatt is.

(forrás)