A Wine Project kiadta a Wine 10.18-as verzióját, amely számos teljesítménybeli és kompatibilitási fejlesztést hoz a Linux és macOS felhasználók számára. Az új kiadás különösen az OpenGL és Vulkan integráció, a WoW64 alrendszer, valamint a modern Windows-alkalmazások támogatása terén kínál jelentős előrelépést. A Wine 10.18 egyik legfontosabb újdonsága az OpenGL memória leképezésének (OpenGL memory mapping) bevezetése Vulkan segítségével a WoW64 (Windows-on-Windows 64-bit) üzemmódban. Ez a megoldás különösen a vegyes 32 és 64 bites alkalmazások esetében javítja a grafikus teljesítményt és a stabilitást. A Vulkan használata révén az OpenGL-munkafolyamatok hatékonyabban kezelhetők, ami folyamatosabb megjelenítést és kisebb CPU-terhelést eredményez.
Az utóbbi években a Linux játékplatformmá válása látványos fejlődésen ment keresztül, és most már a statisztikák is alátámasztják ezt: a ProtonDB adatai szerint a Windows-játékok futtathatósága Linux alatt rekordmagasságot ért el.
A Bottles legújabb, 51.25-ös verziója megérkezett, és bár ezúttal csak kisebb frissítésről van szó, a fejlesztők több fontos javítást és finomhangolást is beépítettek. A népszerű, Wine alapú, nyílt forráskódú eszköz célja továbbra is az, hogy könnyen használható grafikus felületen keresztül segítse a Windows-alkalmazások és -játékok futtatását Linux alatt. A verzió legfontosabb újdonsága az st (simple terminal) támogatás bevezetése.
A Wine 10.17-es verziója számos fontos újítást hozott, amelyek javítják a Windows-alkalmazások Linuxon való futtatásának élményét. A legnagyobb változás, hogy az OpenGL renderelés alapértelmezett módja az EGL-re (angolul: Embedded-System Graphics Library) vált, felváltva a korábbi GLX-et. Ez a változás a grafikus teljesítmény és a kompatibilitás javítását célozza meg a modern rendszereken. Emellett a Wine-Mono, a Microsoft .NET Framework nyílt forráskódú implementációja, 10.3-as verzióra frissült. A COMCTL32 könyvtárat is szétválasztották v5 és v6 modulokra, ami elősegíti az újabb Windows felhasználói felületek jobb kezelését. További fejlesztések közé tartozik az ANSI ODBC illesztőprogramok jobb támogatása és a FreeBSD rendszeren a CPU-információk pontosabb kezelése. A kiadás 17 hibajavítást is tartalmaz, többek között a Metro 2033, a Free Virtual Keyboard és az INSIDE alkalmazásokkal kapcsolatos problémák orvoslásával.
A Valve közzétette a legfrissebb Steam Hardware & Software Survey eredményeit 2025. szeptemberre vonatkozóan. A számok ezúttal is érdekes képet mutatnak a különböző operációs rendszerek, CPU-k és GPU-k elterjedtségéről, és jól látszik, hogy a Linux továbbra is lassan, de biztosan növeli részesedését a játékosok körében. Amint azt a dedikált Steam Tracker rendszeren is látni lehet, a Linux felhasználói aránya a Steam-en már tartósan 2,5% felett van, és szinte folyamatos növekedést látunk.
A Wine 10.16 egyik legfontosabb fejlesztése az NTSync támogatásának véglegesítése. Ez a mechanizmus egy új, a Linux 6.14-ben bevezetett kernelmodult használ, amely a Windows NT szinkronizációs primitívjeit képes natívan kezelni. A cél: jobb teljesítmény és kompatibilitás több szálas alkalmazások (különösen játékok) esetén. A támogatás még nem teljes, de az ehhez szükséges előkészítő foltok most már bekerültek a kódba, és a teljes funkció a következő hónapokban várható.
Az NTSYNC driver bevezetése nagy lépés a Windows-játékok Linux alatti teljesítményének javítása felé. Amint a hiányzó javításokat és funkciókat beépítik, a játékosok komoly teljesítményjavulásra számíthatnak. Ez újabb lendületet adhat a Linux-alapú játékrendszerek és a Proton népszerűségének, lehetővé téve a Windows-platformon elérhető játékok szélesebb körű támogatását. Az NTSYNC-hez kapcsolódó fejlesztések beépítése kulcsfontosságú lesz a jövőbeni Linux-kiadások számára, és a Linux-közösség reménykedik, hogy a következő verziókban már teljes mértékben működőképes lesz. Az NTSYNC célja, hogy a Windows NT szinkronizációs mechanizmusait hatékonyabban emulálja Linux alatt, ami kulcsfontosságú a Windows-játékok sima futtatásához Wine vagy Proton környezetben. Az ilyen szinkronizációs primitívek pontos implementációja drámai teljesítményjavulást hozhat, különösen játékok esetében.
A Wine Project legújabb karbantartási kiadása, a 10.15-ös verzió, ismét közelebb hozza a Windows-alkalmazások zökkenőmentes futtatását Linuxon és macOS-en. A frissítés főként Unicode-kompatibilitást, nagyobb archívumtámogatást és számos hibajavítást hoz, amelyek régóta fennálló problémákat szüntetnek meg.Az egyik legfontosabb újdonság, hogy a Wine Unicode karaktertáblái frissültek a 17.0.0-s verzióra, így a rendszer a legújabb Unicode-szabvány szerint működik.
A Linux operációs rendszeren futó játékok világa dinamikusan fejlődik, és ebben a folyamatban a DXVK kulcsszerepet játszik. Ez a szoftveres réteg teszi lehetővé, hogy a Windows-játékok gond nélkül fussanak a Linuxon, kihasználva a modern Vulkan API előnyeit. A legújabb, 2.7.1-es verzió egy kisebb karbantartási frissítésnek tűnhet, de a benne rejlő javítások és optimalizációk jelentős előrelépést hoznak, különösen a régebbi DirectX 9-es (D3D9) címek esetében.
A VKD3D 1.17 a Wine projekt legújabb verziójaként jelent meg, amely a Direct3D 12 API-t Vulkanra ülteti át. A VKD3D az upstream Wine része, és különbözik a Valve által a Protonhoz készített VKD3D-Proton verziótól, amely a Steam Play keretében kerül szállításra. A 1.17-es kiadás legfontosabb újdonsága az HLSL shader támogatás kiterjesztése a thread group shared memory-re, ami elősegíti a hatékonyabb párhuzamos számításokat.
Megjelent a Wine 10.13, amely a 10.x sorozat tizenharmadik karbantartási frissítése. A kiadás számos fejlesztést tartalmaz a játékok futtatásában, a kriptográfiai algoritmusok támogatásában és a Windows Runtime kezelésében. Emellett több mint harminc hibát javítottak, köztük népszerű játékok és alkalmazások problémáit is. A Wine projekt – amely egy népszerű kompatibilitási réteg, lehetővé téve a Linux- és macOS-felhasználók számára Windows-alkalmazások futtatását.
Az elmúlt évben a Bottles projekt, amely népszerű kompatibilitási rétegként szolgál Windows szoftverek Linux alatti futtatásához, nehéz időszakot élt át. A fejlesztés pénzügyi nehézségekkel küzdött, ami komolyan visszavetette a haladást. Július elején a vezető fejlesztő, Mirko Brombin őszintén beszámolt a projekt súlyos anyagi helyzetéről, és a nyílt forráskódú közösség támogatását kérte.
A Valve legfrissebb Proton 10.0-2 béta kiadása számos játékhibát javít, bővíti a támogatott címek listáját, és komoly előrelépést hoz a VR, DLSS, kontrollerkezelés, videolejátszás, hálózati csatlakozások és rendszerkompatibilitás területén. Ez a frissítés a Steam Play felhasználóinak kínál jobb élményt Linuxon, különösen az új Intel CPU-kon, Waylanden és a Steam Decken.
A Wine 10.12 kiadása újabb fontos lépés a Windows-alkalmazások Linux és macOS alatti zökkenőmentes futtatásában. A Wine Project 10-es verzióágának tizenkettedik karbantartó kiadása számos technikai újítást és hibajavítást tartalmaz, amelyek különösen a játékosok, fejlesztők és grafikai alkalmazások felhasználói számára lehetnek jelentősek. A Wine egy szoftverréteg, amely lehetővé teszi, hogy Windows-alkalmazásokat futtassunk Linuxon, míg a Proton kifejezetten a Windows-játékok kompatibilitásának javítására lett optimalizálva Linuxon.