DXVK

Megjelent a DXVK 2.6.1 – stabilabb játékélmény AMD, Nvidia és Intel GPU-kon

A DXVK egy nyílt forráskódú szoftverréteg, amely a Microsoft Direct3D 9, 10 és 11 grafikus API-kat Vulkan API-hívásokká fordítja valós időben.

Leggyakrabban a Wine vagy Proton környezetben használják, és célja, hogy Windows-játékokat futtassunk Linux rendszeren natív Vulkan-támogatással, sokkal jobb teljesítménnyel és kompatibilitással, mint az eredeti Direct3D-réteg emulálásával.

kami911 képe

DXVK 2.6: Nvidia Reflex támogatás és teljesítménynövelés

Két hónappal a 2.5.3-as verzió után megérkezett a DXVK 2.6-os kiadása(külső hivatkozás), amely jelentős fejlesztéseket hoz a Linuxon Wine vagy Proton segítségével futtatott Windows-játékokhoz. A legnagyobb újdonság, hogy az Nvidia Reflex támogatást kapott a D3D11 játékokban, feltéve, hogy azok a Proton Experimental verzióján futnak, és az Nvidia illesztőprogramja támogatja a VK_NV_low_latency2 funkciót.

kami911 képe

DXVK 2.5.3: Fejlesztések a Far Cry 5, a Max Payne 3 és más játékok számára

Megjelent (külső hivatkozás)a DXVK 2.5.3, a Vulkan-alapú D3D9, D3D10 és D3D11 implementáció harmadik karbantartó kiadása Linux és Wine rendszerekhez. Az új verzió számos játékhoz nyújt fejlesztéseket és hibajavításokat, amelyek tovább javítják a kompatibilitást és a teljesítőképességet.

kami911 képe

DXVK 2.5.2: Javítások és optimalizációk Direct3D 9/10/11-hez Vulkan alapokon

A DXVK legújabb(külső hivatkozás), 2.5.2-es verziója új javításokat és optimalizációkat hozott, amelyek még hatékonyabbá teszik a Windows-játékok futtatását Linuxon. A frissítés számos népszerű játékhoz kínál kompatibilitási fejlesztéseket és problémamegoldásokat.

kami911 képe

Tucatnyi újdonsággal a Direct3D tucathoz

A Valve, a Proton ernyője alatt fejlődő, a Direct3D 12-hez szánt, a Vulkan alkalmazásrétegre épült projekt, a VKD3D-Proton(külső hivatkozás) kiadta a 2.14 verzióját(külső hivatkozás). A VKD3D-Proton-t  a Valve Proton használ a Windows játékok Linuxon történő futtatásához. Mivel ez közvetlenül a Proton által van használva, nem szükséges manuálisan telepíteni, ha Steam Deck-en vagy Linux asztali gépen játszol.

kami911 képe

DirectX a Linux-on: itt DXVK 2.5 a horizonton

Megjelent(külső hivatkozás) DXVK 2.5, amely új memóriakezelési fejlesztései és az emulált kurzor támogatása optimalizált működést biztosítanak számos játéknak, különösen a D3D9 API-hoz, és az Unreal Engine 3 motorral készült játékoknak. Megjegyezendő, hogy az elvárt és az ajánlott MESA illesztőprogram verziók is növekedtek, így érdemes a hír végét is áttekinteni.

kami911 képe

Javított támogatás a God of War, GTA: San Andreas és egyéb játékok számára

Megjelent(külső hivatkozás) DXVK 2.4.1-es verziója. A DXVK 2.4.1 legújabb frissítése számos játék támogatását javítja, beleértve a God of War-t és a GTA: San Andreas-t. A Vulkan alapú D3D9, D3D10 és D3D11 Linux és Wine megvalósítás további teljesítmény- és stabilitásnövelő fejlesztésekkel érkezik.

kami911 képe

Újabb játékok támogatása Linuxon

Megjelent a Proton 9.0-3 verziója, amely újabb Windows-játékok támogatásával bővíti a Linux rendszeren való játékélményt. A frissítés többek között az Avatar: Frontiers of Pandora és a Farlight 84 játékokat teszi elérhetővé, emellett számos hibajavítást és teljesítménybeli fejlesztést is tartalmaz.

kami911 képe

Hat éves a Proton, vele lett a Linux gaming topon

Az elmúlt hat év során a Valve által fejlesztett Proton forradalmi változásokat hozott a Linux gaming világába. A Wine-on alapuló Steam Play nyílt forráskódú kompatibilitási eszköze, a Windows játékok futtatásának lehetősége Linux rendszereken új korszakot nyitott a játékosok számára, akik így könnyedén élvezhetik a Steam platform gazdag kínálatát. A Proton továbbra is fejlődik, és a Linux gaming jövőjében kulcsszerepet játszik, elősegítve a platform növekedését és diverzifikálását. A hat év alatt elért sikerek és fejlődés alapján bizakodhatunk abban, hogy a Proton továbbra is növeli majd a Windows játékok elérhetőségét a Linux felhasználók számára, és továbbra is ösztönzi a fejlesztőket a támogatott játékok és alkalmazások számának növelésére.

Ryzen 7 9700X Linux-szal: Gyorsabb és hatékonyabb, mint Windows alatt?

A Ryzen 7 9700X a Nobara Linux 40 alatt mind játékokban, mind alkalmazásokban meggyőző teljesítményt nyújtott, gyakran túlszárnyalva a Windows 11 eredményeit. Ez egyértelműen jelzi, hogy a Linux gaming új irányt jelenthet a jövőben, különösen azok számára, akik a nyílt forráskódú megoldásokat részesítik előnyben. A Ryzen 7000X3D processzorok továbbra is a legjobbak maradnak a gamerek számára, de a Linux környezetben való játék egyre inkább reális alternatívát jelent a Windows mellett. Az igazi áttörést a jövőben a Linux gaming jelentheti!

kami911 képe

Itt a Proton 9 béta 11

A Valve kiadta a Proton 9 11. béta kiadását, amely a Wine-on alapuló Steam Play nyílt forráskódú kompatibilitási eszközének legújabb főverziója felé tart. A program számos új funkciót vezet be, és több Windows-játékot támogat Linuxon való használathoz.

kami911 képe

A Proton 8.0.5 új játékokat tanult meg

A Valve kiadta a Proton 8.0.5-öt, a Wine-on alapuló Steam Play nyílt forráskódú kompatibilitási eszközének legújabb főverzióját, amely számos új funkciót vezet be, és több Windows-játékot támogat Linuxon való használathoz.

kami911 képe

Nem adja alább, szédületes iramban fejlődik

A Valve, a Proton ernyője alatt fejlődő, a Direct3D 12-hez szánt, a Vulkan alkalmazásrétegre épült projekt, a VKD3D-Proton(külső hivatkozás) kiadta a 2.11.1 verzióját(külső hivatkozás), amely a következő újdonságokat tartalmazza:

kami911 képe

Itt a DXVK 2.3-as verziója

Megjelent(külső hivatkozás) DXVK 2.3-as verziója új fejlesztésekkel és újdonságokkal bővült. Az egyik legfontosabb újdonság megjelenítési és beállítási fejlesztésekkel kapcsolatosak, illetve egy sor hibajavítás és teljesítménynövelés is érkezett ebbe a verzióba.

kami911 képe

A HDR támogatás kiterjesztésével jelent meg a DXVK-NVAPI 0.6.4

Megjelent a DXVK-NVAPI 0.6.3 verziója, amely a Steam rendszeren futtatható Windows-os játékok futtató komponense. A DXVK-NVAPI programkönyvtár egy alternatív NVAPI (NVIDIA API) implementáció, amelyet a DXVK-val és a VKD3D-Proton-nal együtt használnak Windows játékok futtatásához Linuxon és Steam Deck-en keresztül a Protonnal.

Oldalak

Feliratkozás RSS - DXVK csatornájára