A Western Union elkészítette az Egyesült Államok első transzkontinentális távíróvonalát, amely lehetővé tette a szinte azonnali kommunikációt a keleti és nyugati part között. Az új technológia gyökeresen megváltoztatta az információáramlást, és véget vetett a Pony Express korának.
Amikor a Western Union befejezte az első amerikai transzkontinentális távíróvonal építését, teljesen új korszak nyílt a távolsági kommunikációban. Korábban tíz napot vett igénybe egy levél eljuttatása Missouriból Kaliforniába a Pony Express gyorspostai szolgáltatásával. Az új távíróvonal azonban lehetővé tette az azonnali üzenetküldést a két part között, ami forradalmasította a tájékoztatást és üzleti kapcsolatokat. 1861. október 24-én sikeresen befejezték a távíróvonalat, és az első transzkontinentális üzenet eljutott Kaliforniából Washingtonba. A transzkontinentális távíró befejezése szinte azonnal a Pony Express végét jelentette. A több mint két éven át működő gyorspostaszolgáltatás két nappal később megszűnt, mivel a távíró gyorsabb, olcsóbb és hatékonyabb megoldást nyújtott.
A távíró megjelenése megszüntette a fizikai szállítás korlátait, és lehetővé tette, hogy az üzleti és személyes kapcsolatok szinte azonnal létrejöhessenek a kontinens két oldala között.
Az Egyesült Államok első transzkontinentális távíróvonalát 1861-ben fejezték be, a polgárháború időszakában. A projekt a korszak hatalmas technikai vállalkozásai közé tartozott, amelyhez több éves tervezés és óriási anyagi ráfordítás társult.
A távíróvonal kiépítésének lépései
A távíróvonal létrehozásának ötlete az 1850-es évek végén született meg, amikor már léteztek távíróhálózatok a keleti parton, de ezek nem terjedtek túl a Mississippin. Az Egyesült Államok kormánya és a Western Union távírócég partnersége révén döntés született arról, hogy egy új távíróvonalat hoznak létre a keleti és nyugati part összekötésére. A kormány támogatta a vállalkozást, mivel gyors és megbízható kommunikációra volt szüksége a nyugati területeken.
A munka 1861 elején kezdődött, és két fő irányból haladt: az egyik csapat Kaliforniából, a másik Missouri államból indult. A mérnökök és munkások a nehéz terepviszonyok, hegyek és sivatagok ellenére rendkívül gyorsan dolgoztak, az előre kijelölt útvonal mentén oszlopokat állítva és vezetékeket feszítve.