kétfaktoros

kami911 képe

Okostelefon nélkül, vagy asztali számítógépen? Mutatjuk az Ügyfélkapu plusz megoldást!

Manapság a digitális ügyintézés egyre inkább az okostelefonokhoz és mobilalkalmazásokhoz kötődik, de nem mindenki rendelkezik okostelefonnal, vagy esetleg nem kívánja azt használni a mindennapi ügyintézéshez. Az Ügyfélkapu használata során azonban fontos tudni, hogy nem szükséges okostelefon ahhoz, hogy a szolgáltatásokat igénybe vegyük. Az alábbiakban bemutatjuk, hogyan lehet okostelefon nélkül is, akár egy asztali számítógép segítségével hozzáférni az Ügyfélkapu rendszerhez, és milyen lehetőségek állnak rendelkezésre a különböző felhasználók számára.

kami911 képe

Mutatjuk az egyszerű mobiltelefonos telepítést a kétfaktoros azonosítás beállításához az Ügyfélkapu+ rendszerhez

A lényeg: Nem kell tőle tartani! A két faktorból az első faktor a már meglévő felhasználó és jelszó páros, ami továbbra is ugyanaz marad. A második faktor pedig egy egyszer használatos jelszó, amelyet valamilyen módon elő kell tudni állítani. A kód előállítása nem igényel internet-kapcsolatot, de a regisztrációs folyamathoz szükség van internet elérésre. Ezt a kibővített biztonságot nyújtó változatot nevezik Ügyfélkapu+-nak.

kami911 képe

Megérkezett a kétfaktoros azonosítást is nyújtó Ügyfélkapu+

2022. június 4-étől elérhető az emelt szintű kétfaktoros azonosítási szolgáltatás, az Ügyfélkapu+. A kétlépcsős azonosítás célja, hogy emelje az elektronikus azonosítás biztonsági szintjét és támogassa a biztonságtudatos felhasználók, illetve szolgáltatók igényeit.

A szolgáltatást – ügyfélkapus bejelentkezést követően - az Ügyfélkapu felületén rendelheti meg az Ügyfélkapu+ igénylése funkcióra kattintva. A szolgáltatás megrendeléséhez egy mobil eszközre (telefon, táblagép), egy, a mobil eszközre telepített hitelesítő alkalmazásra és Ügyfélkapu azonosításra van szüksége, tehát fontos, hogy már rendelkezzen ügyfélkapus regisztrációval.

Mit jelent a kétlépcsős (kétfaktoros) azonosítás?

Feliratkozás RSS - kétfaktoros csatornájára