A HDR támogatás kiterjesztésével jelent meg a DXVK-NVAPI 0.6.4

kami911 képe

Megjelent a DXVK-NVAPI 0.6.3 verziója, amely a Steam rendszeren futtatható Windows-os játékok futtató komponense. A DXVK-NVAPI programkönyvtár egy alternatív NVAPI (NVIDIA API) implementáció, amelyet a DXVK-val és a VKD3D-Proton-nal együtt használnak Windows játékok futtatásához Linuxon és Steam Deck-en keresztül a Protonnal.

A DXVK-NVAPI 0.6.3-mal elérhető az NVIDIA Deep Learning Super Sampling (DLSS) támogatás, ha a DXVK-NVAPI komponenssel együtt használják az NVIDIA NVAPI interfész eléréséhez. A DXVK-NVAPI használata támogatja a DLSS-t mind a Vulkan-t mind a D3D11 és D3D12 Windows-játékok számára. Az újdonságokról részletesen:

  • Az NVAPI fejlécek frissítése az R535-re.
  • Az NVML fejlécek frissítése az R535-re.
  •  A HDR-támogatás megvalósítása a vonatkozó hívások DXVK-ba történő továbbításával. Ehhez a DXVK 2.3 vagy újabb DXVK-verzióra van szükség. Vegye figyelembe, hogy a DXVK HDR-re vonatkozó követelmények a DXVK-NVAPI-ra is vonatkoznak. Így a HDR jelenleg nem lehetséges Linuxon NVIDIA GPU-val, hanem többek között AMD GPU, kernel javítások, Gamescope és DXVK-NVAPI szükséges, amely úgy van beállítva, hogy más meghajtókhoz inicializálódjon.
  • Inicializálja az NVAPI-t, ha a DXVK_ENABLE_NVAPI=1 van beállítva, függetlenül a bejelentett PCI gyártó azonosítójától. Ehhez továbbra is szükséges a DXVK_NVAPI_ALLOW_OTHER_DRIVERS=1, ha nem az NVIDIA saját fejlesztésű illesztőprogramja fut.
  • Visszaállítja a naplózási kimenetet a konzolon, amely bizonyos körülmények között elveszett.
  • Közelebbi megfelelés a Windows viselkedésének a CUDA képességek jelentésénél, ez javítja a Call of Duty: Ghosts-ban bekövetkezett összeomlást.

Érdemes megjegyezni és tisztázni mindenki számára: a jelzett HDR-támogatás csak a legacy NVAPI-ra vonatkozik, ahogy azt Joshua-Ashton fejlesztő (aki a DXVK-n és a VKD3D-Protonon dolgozik) említette az X (ex Twitter)-en:

Ez csak azokra a játékokra vonatkozik, amelyek a HDR-hez a legacy NVAPI-t használják, én ugyanezt implementáltam az AMDAGS-útvonalra. Például: a Sekiro, Elden Ring, Armoured Core ezt használja. A modern játékoknak tényleg a DXGI útvonalat kellene használniuk, amit idén év elején implementáltam.

Érdemes figyelni, hogy a Proton és a DXVK fejlesztése hogyan alakul és miképpen lesz elérhető Linux-on egyre több és több Windows játék. A GitHub-on elérhető kiadás. Az újdonságok vélhetően hamarosan elérhetőek lesznek a Steam Play (Proton) alatt is.

(forrás)