Az idei Primo játékverseny eredményei megszülettek, ahol régi, magyar fejlesztésű számítógépre, a PRIMO-ra készült játékokat értékeltek. A megmérettetésen több nosztalgikus alkotás versengett, melyek a retro játékélményt és a kreatív megoldásokat helyezték előtérbe. Íme a végeredmény:
-
Kildu kobold kalandjai (Nickmann Studio)
Ez az alkotás nyerte el a közönség tetszését. A játékosnak Kildu a koboldként kell meglelnie új otthonát. A kobold kalandjai már több platformon is elérhetőek. -
Tie-Vadász (Varga Zoltán, Nagy László, Varga Nadin)
A csapat által készített izgalmas űrhajós játék, ahol egy Tie-vadászpilóta bőrébe bújva kell az ügyességünket és a gyors döntéshozatalt bizonyítanunk. -
Raktáros (Sokoban) (Sipka Dániel)
A klasszikus logikai játék átdolgozása a Primo platformjára, amelyben a játékosnak dobozokat kell elrendeznie egy szűk raktérben.
-
PrimoPatt (FeCO)
Egy egyszerű, mégis szórakoztató labdajáték, amely a gyors reflexekre és a precíz mozdulatokra épít. -
Ötödölő (Varga Zoltán)
A hagyományos ötödölő játék számítógépes verziója, Palik Lászlóval, amely a logikai gondolkodást teszi próbára.
PRIMO: A magyar számítógép
A PRIMO számítógép az 1980-as évek egyik legikonikusabb magyar fejlesztésű számítógépe volt, amelyet a SZTAKI (Számítástechnikai és Automatizálási Kutatóintézet) hozott létre. A gép 1984-ben jelent meg, és a kor technikai színvonalának megfelelően egy 8-bites Z80-as processzorra épült, amely az NDK-ban készült klónjára alapult. A fejlesztők számos kompromisszumot kötöttek annak érdekében, hogy a számítógép elérhető árú maradjon, mégis figyelemreméltó hardverrel rendelkezett.
A Primo több változatban is elérhető volt, különböző memória és funkcionális jellemzőkkel. A sorozat első tagjai, az A-32, A-48 és A-64, 16-48 kilobyte RAM-mal voltak felszerelve, fekete-fehér megjelenítéssel és kapacitív fóliabillentyűzettel rendelkeztek. A PRIMO egyszerűsége ellenére sokak számára az otthoni számítástechnika alapjait jelentette, és máig a retro számítógépek kedvelőinek egyik kedvence maradt.
A verseny nemcsak a játékok tervezésére ösztönözte a résztvevőket, hanem a PRIMO által közvetített nosztalgikus élmény újraélesztésére is.
Tick József a Primo története
Manno Sándor előadása a Primo hardveréről
Tiszai Tamás előadása a Primo szoftveréről
Örley Gábor előadása a Primo klaviatúrájáról
Primógyártás Sárisápon
Hozzászólások
Primo játékok
Beküldte Hosszú Lajos -
Értékelés:
Primóra én is írtam játékokat – nem olyan látványos, mozgalmasokat, hanem logikaiakat. Nekem egy A-48-asom volt (van), de amióta megvettem az első 386-os PC-met, azóta talán be se kapcsoltam. Sajnos a kapacitív billentyűzete tényleg nem volt első osztályú. A Primón tanultam meg az assembly-programozást és a FORTH-nyelvet. Sajnos ez utóbbi mostanában már nem olyan népszerű, pedig nagyon helytakarékos programnyelv.
Tick József engem is tanított továbbképzésen a Kandóban programozáselméletre.
Primo játékok
Beküldte kami911 -
Értékelés:
Primo játékok
Beküldte Hosszú Lajos -
Értékelés: