Primo számítógépre készült alkotások versenye

kami911 képe

Az idei Primo játékverseny eredményei megszülettek, ahol régi, magyar fejlesztésű számítógépre, a PRIMO-ra készült játékokat értékeltek. A megmérettetésen több nosztalgikus alkotás versengett, melyek a retro játékélményt és a kreatív megoldásokat helyezték előtérbe. Íme a végeredmény:

  1. Kildu kobold kalandjai (Nickmann Studio)
    Ez az alkotás nyerte el a közönség tetszését. A játékosnak Kildu a koboldként kell meglelnie új otthonát. A kobold kalandjai már több platformon is elérhetőek.

  2. Tie-Vadász (Varga Zoltán, Nagy László, Varga Nadin)
    A csapat által készített izgalmas űrhajós játék, ahol egy Tie-vadászpilóta bőrébe bújva kell az ügyességünket és a gyors döntéshozatalt bizonyítanunk.

  3. Raktáros (Sokoban) (Sipka Dániel)
    A klasszikus logikai játék átdolgozása a Primo platformjára, amelyben a játékosnak dobozokat kell elrendeznie egy szűk raktérben.

  4. PrimoPatt (FeCO)
    Egy egyszerű, mégis szórakoztató labdajáték, amely a gyors reflexekre és a precíz mozdulatokra épít.

  5. Ötödölő (Varga Zoltán)
    A hagyományos ötödölő játék számítógépes verziója, Palik Lászlóval, amely a logikai gondolkodást teszi próbára.

PRIMO: A magyar számítógép

A PRIMO számítógép az 1980-as évek egyik legikonikusabb magyar fejlesztésű számítógépe volt, amelyet a SZTAKI (Számítástechnikai és Automatizálási Kutatóintézet) hozott létre. A gép 1984-ben jelent meg, és a kor technikai színvonalának megfelelően egy 8-bites Z80-as processzorra épült, amely az NDK-ban készült klónjára alapult. A fejlesztők számos kompromisszumot kötöttek annak érdekében, hogy a számítógép elérhető árú maradjon, mégis figyelemreméltó hardverrel rendelkezett.

A Primo több változatban is elérhető volt, különböző memória és funkcionális jellemzőkkel. A sorozat első tagjai, az A-32, A-48 és A-64, 16-48 kilobyte RAM-mal voltak felszerelve, fekete-fehér megjelenítéssel és kapacitív fóliabillentyűzettel rendelkeztek. A PRIMO egyszerűsége ellenére sokak számára az otthoni számítástechnika alapjait jelentette, és máig a retro számítógépek kedvelőinek egyik kedvence maradt.

A verseny nemcsak a játékok tervezésére ösztönözte a résztvevőket, hanem a PRIMO által közvetített nosztalgikus élmény újraélesztésére is.

Tick József a Primo története

Manno Sándor előadása a Primo hardveréről

Tiszai Tamás előadása a Primo szoftveréről

Örley Gábor előadása a Primo klaviatúrájáról

Primógyártás Sárisápon

Hozzászólások

Primo játékok

Értékelés: 

5
Átlag: 5 (1 szavazat)

Primóra én is írtam játékokat – nem olyan látványos, mozgalmasokat, hanem logikaiakat. Nekem egy A-48-asom volt (van), de amióta megvettem az első 386-os PC-met, azóta talán be se kapcsoltam. Sajnos a kapacitív billentyűzete tényleg nem volt első osztályú. A Primón tanultam meg az assembly-programozást és a FORTH-nyelvet. Sajnos ez utóbbi mostanában már nem olyan népszerű, pedig nagyon helytakarékos programnyelv.
Tick József engem is tanított továbbképzésen a Kandóban programozáselméletre.

kami911 képe

Primo játékok

Értékelés: 

0
Még nincs értékelve

#1 Megvannak a régi programok, esetleg van kedved írni újakat?

Primo játékok

Értékelés: 

0
Még nincs értékelve

#2 Megvannak kazettán, de a magnóm se jó már. A Mastermindre és egy tili-toli játékra emlékszem – BASIC-ben írtam, és kihasználtam a gépi kód adta lehetőségeket is.