Örömmel meghívunk téged az Enterprise 40. születésnapi rendezvényére, amely egy igazi történelmi és technikai kaland lesz. Gyere és emlékezzünk együtt vissza a számítástechnika hőskorára, illetve tekintsd meg a kortárs hardver és szoftver fejlesztéseket eme ikonikus számítógép 40. születésnapja alakalmából
1997. május 11-én történelmet írt a mesterséges intelligencia, amikor az IBM által fejlesztett Deep Blue nevű számítógép legyőzte a regnáló sakkvilágbajnokot, Garri Kaszparovot egy hatjátszmás tornán. Ez volt az első alkalom, hogy egy számítógép mérkőzés formájában felülmúlta az emberi sakkvilág legjobbját.
1979. május 11-én a West Coast Computer Faire rendezvényen mutatták be először privát körben a VisiCalc nevű szoftvert, amely a világ első elektronikus táblázatkezelőjeként forradalmasította az irodai számítástechnikát. A bemutatót Daniel Bricklin (Harvard MBA hallgató) és Robert Frankston (programozó) tartották.
1996. május 9-én Linus Torvalds, a Linux operációs rendszer megalkotója egy levelezőlistán közzétette az elképzelését arról, hogyan is nézzen ki a rendszer hivatalos logója. Így született meg a Tux nevű pingvin, amely azóta is a szabad szoftveres közösség egyik legismertebb és legkedveltebb szimbóluma.
1992. május 5-én a világ videójáték-kultúrája gyökeresen megváltozott. Az id Software ekkor adta ki a Wolfenstein 3D című játékot, amely a maga korában úttörőnek számított, és máig a belső nézetes lövöldözős játékok (first-person shooter, FPS) egyik legmeghatározóbb mérföldköveként tartják számon. Bár technikailag nem ez volt az első FPS, ez a játék népszerűsítette igazán a műfajt.
1984. május 3-án egy tehetséges texasi egyetemista, Michael Dell, forradalmasította a személyi számítógépek forgalmazását: megalapította a Dell Computer Corporation nevű vállalatot, amelyet kezdetben saját kollégiumi szobájából irányított. Az innovatív, közvetlen megrendeléses (direct-to-order) üzleti modelljével a Dell néhány éven belül a világ egyik legnagyobb számítógépgyártójává vált.
1978. május 3-án került sor a digitális kommunikáció történetének egyik legmeghatározóbb, ám akkoriban negatív fogadtatásban részesült eseményére: Gary Thuerk, a Digital Equipment Corporation (DEC) marketingképviselője elküldte az első ismert kéretlen reklám-e-mailt az ARPANET hálózaton keresztül. Ez a levél ma már az első spamként vonult be az informatika történetébe, jóval azelőtt, hogy a "spam" kifejezés megszületett volna.
1983. május 2-án a Microsoft bemutatta saját fejlesztésű számítógépes egerét az IBM és IBM-kompatibilis személyi számítógépekhez. Bár elsőre nem aratott hatalmas sikert, a Microsoft Mouse fontos mérföldkövet jelentett a grafikus felhasználói felületek (GUI) korszakának hajnalán. A két zöld gombbal ellátott periféria beceneve a „zöldszemű egér” lett, ami nemcsak külső megjelenésére, hanem a Microsoft Apple iránt érzett irigységére is utalhatott.
1981. április 27-én a Xerox bemutatta az 8010 Star információs rendszert – az első olyan kereskedelmi célú számítógépet, amely beépített egérrel (computer mouse) rendelkezett. Bár a gép nem aratott piaci sikert, technológiai jelentősége vitathatatlan: megelőzte korát, és megalapozta a modern grafikus felhasználói felületek elterjedését.
1993. április 22-én jelent meg a Mosaic 1.0, az első olyan webböngésző, amely grafikus felhasználói felületet (graphical user interface) kínált az akkoriban születő Világhálóhoz (World Wide Web). A program forradalmi újítása az volt, hogy a szöveg mellett képeket is képes volt közvetlenül megjeleníteni, ezzel megkönnyítve és vonzóbbá téve az internetes böngészést. A fejlesztés élén Marc Andreessen állt, aki később a Netscape egyik alapítójaként is ismertté vált.
1993. március 22-én az Intel piacra dobta az első Pentium processzorokat, amelyek 60 és 66 MHz-es sebességgel debütáltak. Ez a technológiai előrelépés jelentős ugrást jelentett az előző generációs Intel 80486 processzorokhoz képest, hiszen a Pentium már 3,1 millió tranzisztort tartalmazott és akár 4 GB címezhető memóriát támogatott – ami a korábbi modellekhez képest hatalmas fejlődést jelentett. A Pentium bevezetése nemcsak technológiai, hanem marketing szempontból is újdonságot hozott.
A Super Mario Nap egy nem hivatalos ünnep, amelyet minden év március 10-én ünneplünk. A dátumot azért választották, mert rövidítve március 10. MAR10-ként írva, ami hasonlít a "Mario" névre. A napot arra szentelik, hogy ünnepeljék a Nintendo által létrehozott ikonikus videojáték karaktert, Mariot. A rajongók gyakran megemlékeznek az alkalomról, Mario-játékokat játszanak, Mario-tematikus tartalmakat osztanak meg a közösségi médiában, és részt vesznek a Nintendo vagy más játékközösségek által szervezett eseményeken.
2000. március 10-én a NASDAQ Composite Index elérte a 5,048.62 pontot, ami a Dot-Com Buborék csúcsát jelentette. 1995 óta, az internet, az e-kereskedelem és az azokat támogató infrastruktúra gyors növekedésének köszönhetően, a NASDAQ 400%-kal emelkedett.
1977. március 4-én az első Cray-1 szuperszámítógépet kiszállították a Los Alamos Nemzeti Laboratóriumba (Los Alamos National Laboratory) Új-Mexikóba. Ez a forradalmi számítógép, amely tizenkilencmillió dollárba került, elsődlegesen fejlett fegyverrendszerek tervezésére szolgált. A Cray-1 egy henger alakú torony volt, amely hét láb (kb. 2,1 méter) magas, kilenc láb (kb. 2,7 méter) átmérőjű, és kb. 5,5 tonnát nyomott.
1979. január 2-án Dan Bricklin és Bob Frankston, a világ első táblázatkezelő szoftverének, a VisiCalc-nek a fejlesztői megalapították a Software Arts céget, amely a VisiCalc szoftver fejlesztése mögött működött. A VisiCalc-ot később még abban az évben mutatták be és szállították, és ez lett az első olyan „killer app” (megkerülhetetlen alkalmazás), amely személyi számítógépeken futott.