A Take-Two vezérigazgatója szerint az AI növeli a foglalkoztatást és a termelékenységet

Segítséget kaptál? Szívesen töltöd itt az idődet? Visszajársz hozzánk? Támogasd a munkákat: Ko-fi és Paypal!

kami911 képe

A Take-Two vezérigazgatója optimistán tekint az AI jövőjére, és úgy véli, hogy a technológia nem fenyegeti a munkahelyeket, hanem éppen ellenkezőleg: növeli a termelékenységet és gazdasági növekedést hoz. A videojáték-ipar a mesterséges intelligencia egyik vezető alkalmazási területe lehet, de közben fontos, hogy tiszteletben tartsák a szellemi tulajdonjogokat. Az iparági szereplőknek felelősségteljesen kell kihasználniuk az AI nyújtotta lehetőségeket, elkerülve az etikai és jogi problémákat.

Strauss Zelnick szerint az AI nem csökkenti a munkahelyeket, hanem új lehetőségeket teremt

Az iparág vezetői között egyre többen hangoztatják az AI előnyeit, és a legújabb támogatója ennek a trendnek Strauss Zelnick, a Take-Two Interactive vezérigazgatója. A vállalat, amely olyan neves stúdiókat birtokol, mint a Rockstar Games, a Zynga és a 2K, meghatározó szereplő a videojáték-iparban. Zelnick a GamesIndustry számára adott interjúban osztotta meg nézeteit, és különösen optimistán tekint az AI jövőjére a videojátékok fejlesztése és az iparág egésze szempontjából.

„Az AI egy oximoron” – mi is az AI valójában?

Az interjúban Zelnick azzal kezdte, hogy meglehetősen szkeptikus az AI valódi természetével kapcsolatban: "A mesterséges intelligencia (AI) egy oximoron, ilyen dolog nem létezik. A gépi tanulás – a gépek nem tanulnak. Ezek csupán olyan kényelmes kifejezések, amelyek segítenek az embereknek megmagyarázni azt, ami első pillantásra varázslatnak tűnik. A lényeg az, hogy ezek digitális eszközök, és mindig is használtunk digitális eszközöket."

Ezzel Zelnick arra utalt, hogy az AI jelenlegi formájában nem képes önálló gondolkodásra, hanem csupán az emberi munka hatékonyabbá tételét szolgálja. A mesterséges intelligenciával kapcsolatban gyakran felmerülő aggodalom, hogy automatizálja a munkafolyamatokat és csökkenti a munkahelyek számát. Zelnick azonban ennek éppen az ellenkezőjét állítja:

"Biztos vagyok benne, hogy az, amit ma AI-nak nevezünk, hatékonyabbá teszi az üzletünket, és segít jobb munkát végezni, de nem fogja csökkenteni a foglalkoztatást. Épp ellenkezőleg: a digitális technológia története azt mutatja, hogy a technológia növeli a foglalkoztatást, fokozza a termelékenységet és növeli a GDP-t – és szerintem ez az AI esetében sem lesz másképp."

Úgy véli, hogy a videojáték-ipar az AI egyik élenjáró alkalmazója lesz, és az ágazat innovatív módon fogja kihasználni az AI nyújtotta lehetőségeket.

Bár Zelnick pozitívan tekint az AI fejlődésére, az iparág etikai és jogi felelősségéről sem feledkezik meg. A kérdésre, hogy milyen szabályozásokra lenne szükség, így válaszolt: "Ha a 'korlátokat' úgy értjük, hogy nem szabad megsérteni mások szellemi tulajdonjogait, például az LLM-ek (nagy nyelvi modellek) engedély nélküli használatával – nos, ezt mi sem fogjuk megtenni. Ha így tennénk, nem tudnánk megvédeni a saját szellemi tulajdonunkat sem. Ezért természetesen odafigyelünk arra, hogy az általunk használt technológia tiszteletben tartsa mások szellemi tulajdonát, és biztosítsa a sajátunk védelmét is. Ezen kívül nem látok szükséget újabb szabályozásokra."