A Wine 10.16 egyik legfontosabb fejlesztése az NTSync támogatásának véglegesítése. Ez a mechanizmus egy új, a Linux 6.14-ben bevezetett kernelmodult használ, amely a Windows NT szinkronizációs primitívjeit képes natívan kezelni. A cél: jobb teljesítmény és kompatibilitás több szálas alkalmazások (különösen játékok) esetén. A támogatás még nem teljes, de az ehhez szükséges előkészítő foltok most már bekerültek a kódba, és a teljes funkció a következő hónapokban várható.
Az NTSYNC driver bevezetése nagy lépés a Windows-játékok Linux alatti teljesítményének javítása felé. Amint a hiányzó javításokat és funkciókat beépítik, a játékosok komoly teljesítményjavulásra számíthatnak. Ez újabb lendületet adhat a Linux-alapú játékrendszerek és a Proton népszerűségének, lehetővé téve a Windows-platformon elérhető játékok szélesebb körű támogatását. Az NTSYNC-hez kapcsolódó fejlesztések beépítése kulcsfontosságú lesz a jövőbeni Linux-kiadások számára, és a Linux-közösség reménykedik, hogy a következő verziókban már teljes mértékben működőképes lesz. Az NTSYNC célja, hogy a Windows NT szinkronizációs mechanizmusait hatékonyabban emulálja Linux alatt, ami kulcsfontosságú a Windows-játékok sima futtatásához Wine vagy Proton környezetben. Az ilyen szinkronizációs primitívek pontos implementációja drámai teljesítményjavulást hozhat, különösen játékok esetében.
A Wine 10.12 kiadása újabb fontos lépés a Windows-alkalmazások Linux és macOS alatti zökkenőmentes futtatásában. A Wine Project 10-es verzióágának tizenkettedik karbantartó kiadása számos technikai újítást és hibajavítást tartalmaz, amelyek különösen a játékosok, fejlesztők és grafikai alkalmazások felhasználói számára lehetnek jelentősek. A Wine egy szoftverréteg, amely lehetővé teszi, hogy Windows-alkalmazásokat futtassunk Linuxon, míg a Proton kifejezetten a Windows-játékok kompatibilitásának javítására lett optimalizálva Linuxon.
Megérkezett a Wine 10.11, amely nemcsak számos játékhibát javít, hanem előkészíti az utat a Linux kernel új szinkronizációs rendszeréhez, az NTSync támogatásához. A frissítésben többek között a Fallout 3, C&C Generals: Zero Hour, osu! és Genshin Impact hibáit is orvosolták. A Linux 6.10-ben debütáló NTSYNC driver a Windows NT szinkronizációs primitívek emulálására lett kifejlesztve, hogy a Wine és a Steam Play (Proton) alapú Windows-játékok futtatása Linux alatt sokkal hatékonyabb és gyorsabb legyen.
Hosszabb szünet után ismét előtérbe került az NTSYNC Linux kernelmeghajtó fejlesztése, amely a Windows NT szinkronizációs primitívekkel való kompatibilitást hivatott javítani. Ez különösen a Wine és Proton (Steam Play) által futtatott Windows-játékok teljesítményét érinti pozitívan Linux alatt.
Hosszabb szünet után ismét előtérbe került az NTSYNC Linux kernelmeghajtó fejlesztése, amely a Windows NT szinkronizációs primitívekkel való kompatibilitást hivatott javítani. Ez különösen a Wine és Proton (Steam Play) által futtatott Windows-játékok teljesítményét érinti pozitívan Linux alatt.
A Linux 6.10 verzióban bemutatott NTSYNC driver a Windows NT szinkronizációs primitívek emulálására szolgál, amely drámai teljesítményjavulást eredményezhet a Windows játékok futtatásában Linuxon. Azonban az induló verzió jelenleg „hibás” státuszt kapott, mivel a szükséges javítások nem készültek el időben.
A „v2” verziójú patchekkel, melyeket tegnap tettek közzé, teljessé vált a 29 patchből álló sorozat. Az újított patchek javítják a patch leírásokat, hogy könnyebb legyen a kód ellenőrzése, az objektumok most már fájlok, nem pedig táblák indexei, javították néhány expozíciós ioctl nevét, és egyéb apró kódbeli fejlesztéseket hajtottak végre a múlt héten történt kódellenőrzés alapján.
Ugyan még csak véleményezés alatt az egész terv, de máris jól látható hatalmas sebességnövekedést hozhat a Wine alatt futtatott játékoknál egy új megoldás, amelyet a Linux kernelben szeretnének bevezetni a fejlesztők. Beszéljenek először a számok: