A Wine 10.16 egyik legfontosabb fejlesztése az NTSync támogatásának véglegesítése. Ez a mechanizmus egy új, a Linux 6.14-ben bevezetett kernelmodult használ, amely a Windows NT szinkronizációs primitívjeit képes natívan kezelni. A cél: jobb teljesítmény és kompatibilitás több szálas alkalmazások (különösen játékok) esetén. A támogatás még nem teljes, de az ehhez szükséges előkészítő foltok most már bekerültek a kódba, és a teljes funkció a következő hónapokban várható.
Az NTSYNC driver bevezetése nagy lépés a Windows-játékok Linux alatti teljesítményének javítása felé. Amint a hiányzó javításokat és funkciókat beépítik, a játékosok komoly teljesítményjavulásra számíthatnak. Ez újabb lendületet adhat a Linux-alapú játékrendszerek és a Proton népszerűségének, lehetővé téve a Windows-platformon elérhető játékok szélesebb körű támogatását. Az NTSYNC-hez kapcsolódó fejlesztések beépítése kulcsfontosságú lesz a jövőbeni Linux-kiadások számára, és a Linux-közösség reménykedik, hogy a következő verziókban már teljes mértékben működőképes lesz. Az NTSYNC célja, hogy a Windows NT szinkronizációs mechanizmusait hatékonyabban emulálja Linux alatt, ami kulcsfontosságú a Windows-játékok sima futtatásához Wine vagy Proton környezetben. Az ilyen szinkronizációs primitívek pontos implementációja drámai teljesítményjavulást hozhat, különösen játékok esetében.
A Wine Project legújabb karbantartási kiadása, a 10.15-ös verzió, ismét közelebb hozza a Windows-alkalmazások zökkenőmentes futtatását Linuxon és macOS-en. A frissítés főként Unicode-kompatibilitást, nagyobb archívumtámogatást és számos hibajavítást hoz, amelyek régóta fennálló problémákat szüntetnek meg.Az egyik legfontosabb újdonság, hogy a Wine Unicode karaktertáblái frissültek a 17.0.0-s verzióra, így a rendszer a legújabb Unicode-szabvány szerint működik.
A PipeWire 1.4.8 egyik legnagyobb előrelépése a FireWire-alapú hangkártyák teljesítményének növelése. Az ALSA driverekkel használt eszközök mostantól alacsonyabb késleltetést és stabilabb működést nyújtanak, köszönhetően a pro-audio környezetben bevezetett kényszerített IRQ módnak és az optimalizált eszközkezelésnek.
Megjelent a Wine 10.13, amely a 10.x sorozat tizenharmadik karbantartási frissítése. A kiadás számos fejlesztést tartalmaz a játékok futtatásában, a kriptográfiai algoritmusok támogatásában és a Windows Runtime kezelésében. Emellett több mint harminc hibát javítottak, köztük népszerű játékok és alkalmazások problémáit is. A Wine projekt – amely egy népszerű kompatibilitási réteg, lehetővé téve a Linux- és macOS-felhasználók számára Windows-alkalmazások futtatását.
A PipeWire fejlesztői újabb jelentős frissítésekkel jelentkeztek: az 1.2-es sorozathoz kiadott 1.2.8-as karbantartási verzió mellett megérkezett a stabil ágat képviselő 1.4.7-es kiadás is. Mindkét változat számos hibajavítással és teljesítménybeli fejlesztéssel járul hozzá a Linux hang- és videókezelésének továbbfejlesztéséhez. A PipeWire célja, hogy egységes és modern keretrendszert nyújtson a Linux hang- és videórétegeinek kezelésére, egyszerre leváltva a PulseAudio-t, a JACK-et és bizonyos GStreamer-funkciókat is.
A Wine 10.12 kiadása újabb fontos lépés a Windows-alkalmazások Linux és macOS alatti zökkenőmentes futtatásában. A Wine Project 10-es verzióágának tizenkettedik karbantartó kiadása számos technikai újítást és hibajavítást tartalmaz, amelyek különösen a játékosok, fejlesztők és grafikai alkalmazások felhasználói számára lehetnek jelentősek. A Wine egy szoftverréteg, amely lehetővé teszi, hogy Windows-alkalmazásokat futtassunk Linuxon, míg a Proton kifejezetten a Windows-játékok kompatibilitásának javítására lett optimalizálva Linuxon.
Megérkezett a Wine 10.11, amely nemcsak számos játékhibát javít, hanem előkészíti az utat a Linux kernel új szinkronizációs rendszeréhez, az NTSync támogatásához. A frissítésben többek között a Fallout 3, C&C Generals: Zero Hour, osu! és Genshin Impact hibáit is orvosolták. A Linux 6.10-ben debütáló NTSYNC driver a Windows NT szinkronizációs primitívek emulálására lett kifejlesztve, hogy a Wine és a Steam Play (Proton) alapú Windows-játékok futtatása Linux alatt sokkal hatékonyabb és gyorsabb legyen.
A PipeWire projekt bejelentette a PipeWire 1.4.3 verzió megjelenését, amely a népszerű nyílt forráskódú multimédiás rendszer legújabb, 1.4-es sorozatának egy kisebb, de fontos frissítése. A PipeWire Linux rendszereken hang- és videófolyamok, illetve hardverek kezelésére szolgál, és mára a legtöbb modern disztribúció alapértelmezett multimédia-kezelőjévé vált.
A Wine projekt – amely egy népszerű kompatibilitási réteg, lehetővé téve a Linux- és macOS-felhasználók számára Windows-alkalmazások futtatását – hivatalosan kiadta a Wine 10.7-es verzióját, amely a stabil 10.x sorozat hetedik karbantartási frissítése. A Wine 10.7 kiadása egy komoly teljesítményoptimalizálással jelentkezett, amely különösen a .NET-alapú játékok és alkalmazások memóriakezelését gyorsítja jelentős mértékben.
A Wine projekt – amely egy népszerű kompatibilitási réteg, lehetővé téve a Linux- és macOS-felhasználók számára Windows-alkalmazások futtatását – hivatalosan kiadta a Wine 10.6-os verzióját, amely a stabil 10.x sorozat hatodik karbantartási frissítése.Az egyik legjelentősebb változás, hogy új lexical analyzer (lexer) került be a parancsértelmező modulba.
A Wine projekt – amely egy népszerű kompatibilitási réteg, lehetővé téve a Linux- és macOS-felhasználók számára Windows-alkalmazások futtatását – hivatalosan kiadta a Wine 10.4-es verzióját, amely a stabil 10.x sorozat negyedik karbantartási frissítése. A frissítés egyik fontos eleme a PDB (Program Database) fájlformátum támogatásának továbbfejlesztése a DbgHelp könyvtárban.
Alig egy héttel a PipeWire 1.4 megjelenése után a fejlesztőcsapat máris kiadta az 1.4.1-es verziót, amely az első hibajavító frissítés a széles körben használt Linux multimédiás szerverhez (multimedia server). A PipeWire az audio- és videofolyamok kezeléséért felelős a modern Linux rendszereken, így minden fejlesztés nagy hatással lehet a felhasználói élményre.
A Wine, amely lehetővé teszi a Windows-alkalmazások futtatását Linuxon és macOS-en, kiadta 10.3-as verzióját, amely a stabil 10.x sorozat harmadik karbantartási frissítése. A Wine-Staging 10.3 kísérleti verzió több mint 347 tesztelési javítással az alap Wine kiadás fölött. Az egyik legnagyobb újítás a vkd3d (Direct3D 12 Vulkan-implementáció) frissítése. A Wine 10.2 a vkd3d 1.15-ös verzióját tartalmazza, amely növeli a kompatibilitást és a teljesítményt a Direct3D 12-es alkalmazások esetében. A Wine 10.2 most már támogatja a szálprioritások (thread priorities) beállítását, ami pontosabb erőforrás-kezelést tesz lehetővé. Emellett a Wow64 módot dinamikusan lehet engedélyezni, ami rugalmasabbá teszi a 32 és 64 bites alkalmazások közötti átjárhatóságot. A fejlesztők tovább finomították a Bluetooth illesztőprogramot, amely mostantól megbízhatóbban kezeli a Bluetooth-eszközök csatlakoztatását és kezelését Wine alatt. Ez javítja a kompatibilitást és a mindennapi használhatóságot különféle eszközökön.
Ha Linux alatt szükség van Windows alkalmazások futtatására, akkor a Wine vagy a belőle készült termékekkel teheti meg azt a felhasználó, x86 utasításkészlettel rendelkező számítógépeken. A köztes réteg, azaz wrapper, nem egy emulátor (erre utal a neve is: WINE – Wine Is Not Emulator), így nem teljes gépet emulál a gépben futó alkalmazásnak, mint mondjuk virtualizáció esetén, hanem az alkalmazott rendszerhívásokat fordítja le a megfelelő linux-os, mac-es hívásokra.
Megjelent a PipeWire 1.4, amely számos új funkciót és teljesítménybeli fejlesztést hoz a Linux multimédiás szerverek világába. A PipeWire 1.4 számos új funkcióval és teljesítménybeli fejlesztéssel érkezik, miközben megőrzi az API és ABI kompatibilitást az 1.2.x és az 1.0.x verziókkal.
A Wine, amely lehetővé teszi a Windows-alkalmazások futtatását Linuxon és macOS-en, kiadta 10.2-es verzióját, amely a stabil 10.x sorozat második karbantartási frissítése. Az új verzió számos teljesítményjavítást és hibajavítást hoz, különös tekintettel a Direct3D 12 és Wow64 támogatásra.
Ha Linux alatt szükség van Windows alkalmazások futtatására, akkor a Wine vagy a belőle készült termékekkel teheti meg azt a felhasználó, x86 utasításkészlettel rendelkező számítógépeken. A köztes réteg, azaz wrapper, nem egy emulátor (erre utal a neve is: WINE – Wine Is Not Emulator), így nem teljes gépet emulál a gépben futó alkalmazásnak, mint mondjuk virtualizáció esetén, hanem az alkalmazott rendszerhívásokat fordítja le a megfelelő linux-os, mac-es hívásokra.