szinkronizálás

kami911 képe

Turbó fokozatra kapcsolt a Wine a legújabb fejlesztői verzióban

A Wine 10.16 egyik legfontosabb fejlesztése az NTSync támogatásának véglegesítése. Ez a mechanizmus egy új, a Linux 6.14-ben bevezetett kernelmodult használ, amely a Windows NT szinkronizációs primitívjeit képes natívan kezelni. A cél: jobb teljesítmény és kompatibilitás több szálas alkalmazások (különösen játékok) esetén. A támogatás még nem teljes, de az ehhez szükséges előkészítő foltok most már bekerültek a kódba, és a teljes funkció a következő hónapokban várható.

Az NTSYNC driver bevezetése nagy lépés a Windows-játékok Linux alatti teljesítményének javítása felé. Amint a hiányzó javításokat és funkciókat beépítik, a játékosok komoly teljesítményjavulásra számíthatnak. Ez újabb lendületet adhat a Linux-alapú játékrendszerek és a Proton népszerűségének, lehetővé téve a Windows-platformon elérhető játékok szélesebb körű támogatását. Az NTSYNC-hez kapcsolódó fejlesztések beépítése kulcsfontosságú lesz a jövőbeni Linux-kiadások számára, és a Linux-közösség reménykedik, hogy a következő verziókban már teljes mértékben működőképes lesz. Az NTSYNC célja, hogy a Windows NT szinkronizációs mechanizmusait hatékonyabban emulálja Linux alatt, ami kulcsfontosságú a Windows-játékok sima futtatásához Wine vagy Proton környezetben. Az ilyen szinkronizációs primitívek pontos implementációja drámai teljesítményjavulást hozhat, különösen játékok esetében.

kami911 képe

Syncthing 2.0 – Jelentős adatbázis-átalakítással és teljesítményjavításokkal érkezett

A Syncthing, amelyet a saját tárhelyet előnyben részesítő felhasználók régóta kedvelnek a központi szerver vagy felhőszolgáltatás nélküli, eszközök közötti mappaszinkronizálás miatt, most mérföldkőhöz érkezett: megjelent a 2.0-s verzió, a 2.x sorozat első kiadása.

kami911 képe

Végre! Az NTSYNC meghajtótámogatás megérkezik a Wine-ba

Hosszabb szünet után ismét előtérbe került az NTSYNC Linux kernelmeghajtó fejlesztése, amely a Windows NT szinkronizációs primitívekkel való kompatibilitást hivatott javítani. Ez különösen a Wine és Proton (Steam Play) által futtatott Windows-játékok teljesítményét érinti pozitívan Linux alatt.

kami911 képe

Frissült az NTSYNC Linux meghajtó API-tervezési fejlesztésekkel

Hosszabb szünet után ismét előtérbe került az NTSYNC Linux kernelmeghajtó fejlesztése, amely a Windows NT szinkronizációs primitívekkel való kompatibilitást hivatott javítani. Ez különösen a Wine és Proton (Steam Play) által futtatott Windows-játékok teljesítményét érinti pozitívan Linux alatt.

kami911 képe

Új szinkronizációs driver a Windows-játékok teljesítményének növelésére Linux alatt

A Linux 6.10 verzióban bemutatott NTSYNC driver a Windows NT szinkronizációs primitívek emulálására szolgál, amely drámai teljesítményjavulást eredményezhet a Windows játékok futtatásában Linuxon. Azonban az induló verzió jelenleg „hibás” státuszt kapott, mivel a szükséges javítások nem készültek el időben.

kami911 képe

További frissítést kapott a játékokban nagy sebességnövekedést hozó ntsync karaktereszköz

A „v2” verziójú patchekkel, melyeket tegnap tettek közzé, teljessé vált a 29 patchből álló sorozat. Az újított patchek javítják a patch leírásokat, hogy könnyebb legyen a kód ellenőrzése, az objektumok most már fájlok, nem pedig táblák indexei, javították néhány expozíciós ioctl nevét, és egyéb apró kódbeli fejlesztéseket hajtottak végre a múlt héten történt kódellenőrzés alapján.

kami911 képe

Játékoknál is őrületes Wine sebességnövekedést hozhat egy új kernel funkció

Ugyan még csak véleményezés alatt az egész terv, de máris jól látható hatalmas sebességnövekedést hozhat a Wine alatt futtatott játékoknál egy új megoldás, amelyet a Linux kernelben szeretnének bevezetni a fejlesztők. Beszéljenek először a számok:

kimarite képe

A Dropbox alkalmazás működésének és megjelenésének javítása

A Dropbox online fájltárolási szolgáltatás, amelyet a Dropbox Inc. üzemeltet. Lehetővé teszi állományok felhőben tárolását, szinkronizálását és megosztását. A szolgáltatás használatával különféle eszközök – mobiltelefonok, számítógépek, stb. – kapcsolhatóak össze egy közös könyvtár révén: az egyik eszközzel létrehozott vagy módosított állományokat a rendszer automatikusan szinkronizálja a többi eszközzel.

kimarite képe

A Google Drive kliens telepítése - Grive2 (14 Jan 2016, Vitaliy Filippov)

Bizonyára szívesen használnád a Google Drive felhő tárhely szolgáltatót a böngésződ nélkül, egy rendszeredre telepített, kliens alkalmazással. Mert például viszonylag sok felhő tárhely szolgáltatónál elérhető és telepíthető működőképes kliens alkalmazás. Tény, hogy a Google elég gyakran javítja az API-ját, és talán ezért vagy más ok miatt a kedvenc disztribúciódban nem érhető el meg a leírásban szereplő grive csomag és, ha elérhető, akkor nem működik. Kereskedelmi alkalmazás létezik, jól működik, de nekem például az ingyenesen elérhető csomag tekintetében hiány érzetem van.

Feliratkozás RSS - szinkronizálás csatornájára