Az adathalász (phishing) linkek terjesztése már nem korlátozódik az e-mailre, mivel egyre gyakrabban találkozhatunk velük SMS-ben, közösségi médiában, üzenetküldő applikációkban, rosszindulatú hirdetésekben és alkalmazások értesítéseiben. Kompromittált fiókokon és SaaS-szolgáltatásokon keresztül a támadók közvetlenül is terjesztenek phishing oldalakat, így megkerülik a hagyományos védelmi rétegeket.
A szövetségi program átnevezése ellenére a kormány több mint 100 millió dollárt szánt arra, hogy továbbra is figyelemmel kísérje a bevándorlók és külföldi látogatók online tevékenységét – derül ki az EFF (Electronic Frontier Foundation) számára közzétett iratokból.
A Check Point kutatásai szerint a Microsoft, az Apple és a Google voltak a leggyakrabban megszemélyesített márkák az elmúlt negyedév adathalász támadásaiban. A jelentés rávilágít arra, hogy a kiberbűnözők továbbra is a legnépszerűbb vállalatok hitelességét kihasználva próbálják megszerezni a felhasználók érzékeny adatait.