Az AMD ROCm projektje új mérföldkőhöz érkezett: megjelent a TheRock 7.10 első stabil, címkézett kiadása, valamint a ROCm 7.10 fejlesztői előzetes, bővített hardvertámogatással és új könyvtárakkal. A TheRock célja, hogy egységes, nyílt forrású build rendszert biztosítson a ROCm és HIP környezetekhez, támogatva a különböző fogyasztói GPU-kat és a fejlesztői workflow-kat.
Az AMD kiadta a ROCm 7.0.2 verziót, amely a ROCm 7.0 nyílt forráskódú számítási környezet (compute stack) legújabb frissítése. A kiadás elsősorban új hardver- és disztribúciótámogatást hoz, de több fejlesztést is tartalmaz a gépi tanulás és a nagy teljesítményű számítások (HPC) területén.
A ZLUDA 5 újdonsága a Zoc, egy offline fordító a ZLUDA számára. A Zoc NVIDIA PTX fájlokat dolgoz fel, és LLVM intermediate representation (IR) valamint az aktuális GPU-ra generált RDNA Assembly formájában adja vissza az eredményt, amelyet a ROCm fordító állít elő. Ez lehetővé teszi, hogy CUDA kódot nem NVIDIA GPU-kon is futtathassunk. A ZLUDA 5 jelentős előrelépést tett a machine learning / AI inference feladatokban.
Az AMD GPUOpen csapata bejelentette a FidelityFX SDK 2.0 fejlesztői készlet megjelenését, amelynek egyik legfontosabb újdonsága a FidelityFX Super Resolution 4 (FSR 4) technológia beépítése. Ez az új verzió már gépi tanuláson alapuló (ML) neurális renderelési megoldásokat hoz a fejlesztők kezébe, a korábbi FSR 2 és FSR 3 mellett. A hivatalos közlemény szerint a 2.0-ás SDK egy „indulóplatform” az összes új ML-alapú technológiához, beleértve a jövőbeli FSR Redstone funkciókat is. Elsőként az FSR 4.0.2 vált nyilvánosan elérhetővé a fejlesztők számára. Az AMD FidelityFX SDK egy gyűjtemény erősen optimalizált, nyílt forráskódú effektusok (shader és futásidejű kód) együttese, melyet a fejlesztők használhatnak DirectX®12 vagy Vulkan® alkalmazásaik javítására. Az AMD FidelityFX SDK számos effektust tartalmaz.
Az AMD ROCm 6.3.1 legújabb kiadása új funkciókkal és fejlesztésekkel érkezett, többek között az AMD Instinct MI325X gyorsítók támogatásával és egy egyszerűbb telepítési megoldással. A cikk összefoglalja a kiadás legfontosabb újdonságait.
Az AMD ma megkezdte a Linux 6.14-es kernelciklushoz tartozó AMDGPU és AMDKFD illesztőprogramok frissítéseinek beküldését. Az első frissítési csomag számos új funkciót, fejlesztést és hibajavítást tartalmaz, amelyek célja a grafikus teljesítmény javítása és a legújabb hardverek támogatása.
Az AMD kiadta a ROCm 6.2.4 verzióját, amely új támogatást nyújt a nemrégiben megjelent Radeon PRO V710 grafikus kártyához, valamint további dokumentációs frissítéseket és hibajavításokat tartalmaz.
Az AMD kiadta a ROCm 6.2.2 verziót, amely egy kisebb frissítés, célja a korábbi verziókban tapasztalt Instinct MI300X hibakezelési problémák kijavítása. Ez a frissítés biztosítja, hogy az MI300X gyorsítók vissza tudjanak térni a hibás állapotokból, elkerülve a rendszer instabilitását.
Az AMD GPUOpen csapata bemutatta a HIP RT 2.4-et, amely a legújabb verziója a HIP interfészre épülő nyílt forráskódú sugárkövető könyvtárnak. A frissítés új algoritmusokat és grafikai architektúrák támogatását kínálja.
Az AMD bejelentette, hogy következő generációs RDNA 4 alapú grafikus kártyái már nem célozzák a csúcsteljesítményt igénylő rajongói (enthusiast) GPU szegmenst, hanem a mainstream és teljesítmény szegmensekre fókuszálnak. Céljuk a piaci részesedés növelése az NVIDIA-val folytatott ár-érték harcban.
Az AMD (NASDAQ: AMD) bejelentette, hogy nyílt forráskódúvá tette a AMD FidelityFX fejlesztői eszközkészletét. Az AMD FidelityFX SDK egy gyűjtemény erősen optimalizált, nyílt forráskódú effektusok (shader és futásidejű kód) együttese, melyet a fejlesztők használhatnak DirectX®12 vagy Vulkan® alkalmazásaik javítására. Az AMD FidelityFX SDK számos effektust tartalmaz:
A nemrégiben tartott pénzügyi elemzői napon az AMD egy kicsit többet elárult a közelgő ütemtervéről, és van miért izgulni a következő generációs CPU-k és GPU-k tekintetében.
Néhány pont, amit megemlítettek az asztali és laptop felhasználóknak szánt érdekességek közül:
Az AMD Linux grafikus vezérlő mérnökei már dolgoztak az új grafikus processzorok támogatásán. A fejlesztések a javítások a közzététel legkorábbi szakaszában vannak. A illesztőprogram kezelésének változása miatt azonban ezúttal élesen eltér a kialakítás, ahol korábban valami szín és hal név alatt voltak elérhetőek a javítások, hogy elrejtsék az új hardverekkel kapcsolatos munkájukat.