AMD

kami911 képe

Linux 6.18: Javítás az AMD Bulldozer CPU-k XOP utasításainak kezelésére

A Linux 6.18 kernel új patch-et hoz azoknak, akik a közel egy évtizedes AMD Bulldozer processzorokat használják, és szeretnék kihasználni a Linux X86_NATIVE_CPU build opcióját a teljesítmény növelésére az adott processzor/ISA képességeire optimalizált kernel fordításával.

kami911 képe

Új EDAC illesztőprogram érkezik a Linux 6.18-ba az AMD Versal NET SoC-okhoz

A Linux kernel 6.18-as kiadásában újabb fontos fejlesztés érkezik az AMD (korábban Xilinx) Versal SoC család támogatásához. Az „versalnet_edac” névre keresztelt driver a DDR memóriát használó Versal NET SoC-ok számára biztosít hibafelismerést és -javítást (Error Detection And Correction – EDAC), tovább erősítve ezzel a rendszer megbízhatóságát és stabilitását.

kami911 képe

Ilyen Windows-on tuti nincs: a régi Radeonok új esélyt kapnak

Tizenhárom évvel azután, hogy az AMD bemutatta a GCN 1.0 „Southern Islands” grafikus kártyáit Radeon HD 7000 sorozatként, most új lendületet kapott a régi hardverek támogatása a Linux nyílt forráskódú grafikus illesztőprogramjaiban. A kezdeményezés élére a Valve Linux-grafikus csapatának egyik fejlesztője állt, aki kifejezetten ezeknek az eszközöknek a jobb AMDGPU kompatibilitásán dolgozik.

kami911 képe

OBS Studio 32.0.1 – Gyorsjavítás a hibákra és teljesítménygondokra

Az OBS Studio legújabb frissítése, a 32.0.1-es verzió, számos kellemetlen hibát orvosol, amelyek a múlt heti főkiadás, a 32.0.0 után jelentkeztek. A javítások között szerepel a jelenetváltás stabilitásának helyreállítása, az audió kezelési problémák megszüntetése, valamint a böngészőforrások (browser sources) túlzott erőforrás-használatának kiküszöbölése. A 32.0.0-s verzió egyik legsúlyosabb hibája az volt, hogy Windows rendszeren az OBS összeomolhatott a források tulajdonságainak megnyitásakor.

kami911 képe

OBS Studio 32.0 – új plugin-kezelő, RTX fejlesztések és Metal támogatás

Egy újabb izgalmas fejlesztés került előtérbe az OBS Studio fejlesztésében: a 32.0-ás verzió most már publikus béta formában elérhető. Ebben a verzióban több újdonság és jelentős finomítás kapott helyet – a nyilvános tesztelés kezdetével a felhasználók már maguk is kipróbálhatják őket, hogy a következő stabil kiadás még megbízhatóbb legyen.

kami911 képe

Az AMD megszünteti az AMDVLK-t, a RADV lesz a hivatalos Linux Vulkan driver

Az AMD bejelentette, hogy beszünteti az AMDVLK nyílt forráskódú Vulkan drivert, és a jövőben a Mesa-alapú RADV lesz a hivatalosan támogatott Linux felhasználói driver a modern AMD grafikus kártyákhoz. A változás a Linux játékosok és fejlesztők számára hosszú távon stabilabb és következetesebb Vulkan-támogatást ígér.

kami911 képe

Jelentősen gyorsulhat a Linux 6.18: Sheaves – per-CPU, tömbalapú gyorsítótár a SLUB memóriakezeléshez

A Linux kernel fejlesztői folyamatosan dolgoznak azon, hogy a többmagos rendszerek teljesítményét és skálázhatóságát javítsák. A közelgő 6.18-as verzió egyik ígéretes újdonsága a Sheaves, egy választható (opt-in), per-CPU, tömbalapú gyorsítótár-réteg (array-based caching layer) a SLUB memória-allokátorhoz. A Google által karbantartott javításcsomag már bekerült a slab/for-next Git ágba, így jó eséllyel ott lesz a 6.18-as kernel összeolvasztási ablakában.

kami911 képe

Az AMD bemutatja a Color Pipeline API 11. iterációját – fejlett színkezelést minden Linux felhasználónak!

Az AMD újabb mérföldkőhöz érkezett a Linux grafikai fejlesztések terén: a Color Pipeline API 11. iterációja most elérhető, amely lehetővé teszi a fejlett színkezelést a Linux rendszereken, különösen a Steam Deck és a Gamescope környezetekben. Ez a fejlesztés alapjaiban javítja a grafikai megjelenítést, a pontosabb színvisszaadást és a jövőbeni játékélményt Linux alatt.

kami911 képe

A Mesa búcsút int a VDPAU-nak: a VA-API veszi át a helyét

Hosszú ideig párhuzamosan létezett a VDPAU (Video Decode and Presentation API for Unix) és a VA-API (Video Acceleration API) a Linux világában, ám most hivatalosan is lezárult egy korszak. A Mesa fejlesztői eltávolították a VDPAU támogatását a Gallium3D kódbázisból, ezzel végleg a VA-API vált az elsődleges videógyorsítási megoldássá a nyílt forráskódú grafikus alrendszer számára.

kami911 képe

Az AMD megkezdte a felkészülést a Linux 6.18-ra – Íme a grafikus meghajtó újdonságai

Az AMD a közelmúltban elküldte a kernel grafikus meghajtó (kernel graphics driver) frissítéseinek első csomagját, amelyeket még idén beépítenek a Linux 6.18-as kernelébe. Bár ez az első adag, ami az AMDGPU és az AMDKFD (AMD Compute Kernel Driver) compute meghajtókat érinti, nem olyan radikális, mint a korábbi kernelfrissítések, mégis számos fontos korrekciót és újdonságot tartalmaz, amelyek elengedhetetlenek a folyamatos fejlődéshez. Ráadásul a fejlesztések még hetekig tartanak, így várhatóan további funkciók is bekerülnek a későbbiekben a DRM-Next (Direct Rendering Manager Next) ágba.

kami911 képe

Újabb frissítés az Open-Source R300 meghajtóban: két OpenGL kiterjesztés támogatása két évtizedes Radeon GPU-hoz

Az Open-Source R300 meghajtó legújabb frissítése két évtizedes Radeon grafikus kártyák számára hozott új OpenGL kiterjesztéseket. A GL_ATI_meminfo és GL_NVX_gpu_memory_info kiterjesztések révén a felhasználók részletesebb betekintést nyerhetnek a GPU memóriahasználatába, javítva ezzel a játékok és alkalmazások teljesítményének kezelését. Az új funkciók a Mesa 25.3-devel verzióban érhetők el, és az R300 Gallium3D meghajtóban érhetők el.

kami911 képe

Figyeltél itt: Ez nem egy E.T. megjelent az AMD FidelityFX SDK 2.0

Az AMD GPUOpen csapata bejelentette a FidelityFX SDK 2.0 fejlesztői készlet megjelenését, amelynek egyik legfontosabb újdonsága a FidelityFX Super Resolution 4 (FSR 4) technológia beépítése. Ez az új verzió már gépi tanuláson alapuló (ML) neurális renderelési megoldásokat hoz a fejlesztők kezébe, a korábbi FSR 2 és FSR 3 mellett. A hivatalos közlemény szerint a 2.0-ás SDK egy „indulóplatform” az összes új ML-alapú technológiához, beleértve a jövőbeli FSR Redstone funkciókat is. Elsőként az FSR 4.0.2 vált nyilvánosan elérhetővé a fejlesztők számára. Az AMD FidelityFX SDK egy gyűjtemény erősen optimalizált, nyílt forráskódú effektusok (shader és futásidejű kód) együttese, melyet a fejlesztők használhatnak DirectX®12 vagy Vulkan® alkalmazásaik javítására. Az AMD FidelityFX SDK számos effektust tartalmaz.

kami911 képe

Új Mesa-pontkiadás: NVK javítások, Intel Battlemage és Radeon fejlesztések

A Mesa 25.2.1 nemrég megjelent, és a Mesa 25.2 első pontkiadása a főként hibajavításokra és néhány, a Mesa 25.3-devel fejlesztői ágából visszaportolt változtatásra összpontosít.

kami911 képe

A RADV Vulkan illesztőprogramba megérkezett az Intra-Refresh kódoló

A RADV Vulkan Video új fejlesztéssel bővült, amely lehetővé teszi az intra-refresh kódolást a videófeldolgozás során, javítva ezzel a hibabiztonságot és a sávszélesség-hatékonyságot. A munkát David Rosca, aki nyáron hivatalosan is csatlakozott az AMD-hez, végezte, folytatva korábbi tevékenységét a Linux alatti nyílt forráskódú videó gyorsítási képességek fejlesztésében, beleértve a RADV Vulkan Videót is.

kami911 képe

AMD GFX1250: Megduplázódik a felhasználói SGPR-ek száma

Az utóbbi hónapokban újabb részletek láttak napvilágot az AMD GFX1250 kapcsán, amely az AMDGPU shader fordító (LLVM back-end) fejlesztéséhez kapcsolódik. A legfrissebb LLVM fejlesztések szerint a GFX1250 esetén a felhasználói Scalar General-Purpose Registerek (SGPR) száma megduplázódik, az eddigi 16-ról 32-re nő.

Oldalak

Feliratkozás RSS - AMD csatornájára