A 2025-ös CES rendezvényen nemcsak a HDMI 2.2 specifikációt mutatták be, hanem a VESA is bejelentette az új DisplayPort 2.1b szabvány érkezését. Az új verzió számos fejlesztést kínál, különösen az adatátviteli sebesség és a kábelek teljesítménye terén, miközben továbbra is biztosítja a visszafelé kompatibilitást.
2025. január 6-án a CES rendezvényen jelentette be a HDMI Forum az új HDMI 2.2 specifikációt, amely az év első felében válik elérhetővé a HDMI 2.x szabvány elfogadóinak számára. Az új verzió komoly technikai fejlesztéseket hoz, de továbbra is megőrzi a szigorú licencpolitikát, amely az előző verzióknál is jellemző volt.
Az AMD Radeon GPU-k tulajdonosai számára, akik még régebbi generációs hardvereket használnak, jó hírekkel szolgál a Linux közösség: új Mesa patchek érkeztek, amelyek jelentősen javítják a videókódolási és -dekódolási támogatást az AMD VCE (Video Coding Engine) és UVD (Unified Video Decode) blokkjain.
Az AMD ma megkezdte a Linux 6.14-es kernelciklushoz tartozó AMDGPU és AMDKFD illesztőprogramok frissítéseinek beküldését. Az első frissítési csomag számos új funkciót, fejlesztést és hibajavítást tartalmaz, amelyek célja a grafikus teljesítmény javítása és a legújabb hardverek támogatása.
Az AMD mérnöke, Joseph Huber, a 2024-es LLVM Fejlesztői Találkozón egy izgalmas előadást tartott arról, hogy miként lehet szabványos, hagyományos C/C++ kódokat közvetlenül a GPU-kon futtatni, anélkül, hogy GPU-specifikus programozási nyelvekre lenne szükség. Ismerje meg, hogyan alakítja át az AMD a C/C++ futtatókat, hogy azok közvetlenül a modern GPU-kon működjenek!
Az AMD régebbi GFX6 és GFX7 architektúrájú grafikus processzorai mostantól ellenőrzött Vulkan 1.3 támogatást kapnak a Linux rendszerekhez készült nyílt forráskódú Mesa RADV driver által, mely fejlesztést a Khronos Group is elismert.
A Valve mérnöke, Samuel Pitoiset jelentős teljesítménynövekedést ért el a Mesa RADV driver számára az AMD FidelityFX Super Resolution 2 (FSR2) használatakor. Ezzel a frissítéssel a nyílt forráskódú RADV driver lényegesen hatékonyabbá vált, és közelebb került az AMD hivatalos Vulkan driverének teljesítményéhez.
Az AMD GPUOpen csapata bemutatta a HIP RT 2.4-et, amely a legújabb verziója a HIP interfészre épülő nyílt forráskódú sugárkövető könyvtárnak. A frissítés új algoritmusokat és grafikai architektúrák támogatását kínálja.
Az utóbbi években az AMD kevesebb hivatalos dokumentációt tett közzé, helyette inkább az erőforrásaikat az open-source Linux grafikus meghajtó fejlesztésére fordították. Ennek ellenére az új GPU architektúrákhoz kapcsolódó ISA dokumentációt folyamatosan elérhetővé teszik, így segítve azokat a fejlesztőket, akik játékokhoz optimalizálnak shadereket, vagy akik a LLVM AMDGPU backendjén, a GCC AMDGCN fordító backendjén, valamint egyéb fordítókomponenseken dolgoznak.
A Slimbook és a KDE közösen bemutatták a legújabb Linux alapú ultrabookot, a KDE Slimbook Plasma VI-t. Az új modell AMD Ryzen 7 8845HS processzort, akár 96 GB RAM-ot és nagyobb, 80 Wh-s akkumulátort kínál, ideális választás mindennapi munkára, szórakozásra és helyi AI-feladatokhoz.
Az AMD bejelentette, hogy következő generációs RDNA 4 alapú grafikus kártyái már nem célozzák a csúcsteljesítményt igénylő rajongói (enthusiast) GPU szegmenst, hanem a mainstream és teljesítmény szegmensekre fókuszálnak. Céljuk a piaci részesedés növelése az NVIDIA-val folytatott ár-érték harcban.
A színfalak mögött ismét összecsapott a zárt, tulajdonosi világ a nyílt forráskódú megoldásokkal. A cikk rávilágít arra, hogy a HDMI Fórum döntése, miszerint zárttá tette a HDMI specifikációt, jelentős akadályt gördít az open-source GPU illesztőprogramok fejlesztése elé. Ez a zárt specifikáció ellehetetleníti az open-source megoldásokban a fejlett HDMI 2.1+ funkciók támogatását, integrálását. Ennek következtében az open-source fejlesztők számára nem áll rendelkezésre megfelelő információ, vagy jogilag kerülnek blokkolásra a HDMI funkciók implementálásához, ami veszélyezteti azok elérhetőségét az open-source környezetben. Az AMD és az X.Org Alapítvány erőfeszítései sem hoztak eredményt, így az open-source rendszerekben a DisplayPort válik a preferált megoldássá.
Az AMD (NASDAQ: AMD) bejelentette, hogy nyílt forráskódúvá tette a AMD FidelityFX fejlesztői eszközkészletét. Az AMD FidelityFX SDK egy gyűjtemény erősen optimalizált, nyílt forráskódú effektusok (shader és futásidejű kód) együttese, melyet a fejlesztők használhatnak DirectX®12 vagy Vulkan® alkalmazásaik javítására. Az AMD FidelityFX SDK számos effektust tartalmaz: