Vulkan

kami911 képe

Csökkent a Linux részesedése a Steamen – júniusi hardver- és szoftverfelmérés eredményei

A Valve közzétette a 2025. júniusi Steam hardver- és szoftverfelmérés adatait. A Linux játékosok aránya ezúttal enyhe visszaesést mutat, ugyanakkor a SteamOS és Arch-alapú disztribúciók továbbra is tartják, sőt erősítik pozíciójukat.

kami911 képe

Megjelent a DXVK 2.7 – Jelentős teljesítményjavulás a God of War, Watch Dogs 2 és Final Fantasy XIV játékokban

A Wine és Linux alatt futó Windows-játékok teljesítményének egyik kulcseleme, a DXVK legújabb, 2.7-es verziója most vált elérhetővé, és számos fontos újítással, hibajavítással, valamint játékkompatibilitási fejlesztéssel érkezik. A DXVK egy olyan Vulkan-alapú implementáció, amely a Direct3D 9, 10 és 11 API-kat fordítja le Vulkanra, így lehetővé téve, hogy a Windows-játékok hatékonyan fussanak Linuxon, főként a Wine vagy Proton környezetekben.

kami911 képe

Két új NVIDIA Linux meghajtó jelent meg biztonsági és kompatibilitási javításokkal

Két új NVIDIA Linux 64 bites illesztőprogram jelent meg biztonsági és kompatibilitási frissítésekkel: a 570.169 és a 575.64 verziók. Mindkettő javítja a pre-Turing GPU-kon fellépő kernelhiba lehetőségét és a 32 bites x86 alkalmazások összeomlását glibc alatt, a 575.64 pedig pluszban orvosolja az Xwayland alatti üres megjelenítési hibát egyes egypufferes GLX alkalmazásoknál.

kami911 képe

Megjelent a DXVK 2.6.2 – Javítások a Rocketbirds 2, Red Orchestra és más játékokhoz

A DXVK 2.6.2 verzió elérhetővé vált. Ez a frissítés a Vulkan-alapú D3D9, D3D10 és D3D11 implementációt tartalmazza Linuxhoz és Wine-hoz, több játékhoz kapcsolódó hibajavításokkal és kompatibilitási fejlesztésekkel. A DXVK 2.6.2 több mint két hónappal a 2.6.1 verzió után jelent meg, és az alábbi játékokhoz kínál javításokat:

kami911 képe

Megjelent az NVIDIA 575 grafikus illesztőprogram Linuxra – Smooth Motion támogatással

Az NVIDIA közzétette a 575-ös verziószámú grafikus illesztőprogramját, amely a legújabb „new-feature” (újdonságokat tartalmazó) fejlesztői ág Linux, BSD és Solaris rendszerekhez. Ez a kiadás számos jelentős újdonságot és hibajavítást kínál, különösen a Wayland és XWayland környezetek, valamint notebook GPU-kezelés terén.

kami911 képe

Vulkan 1.1 kompatibilitás ARM Mali GPU-kon

A Collabora nyílt forráskódú Vulkan meghajtója, a PanVK, mostanra elérte a Vulkan 1.1 verzió szerinti hivatalos megfelelést az ARM Mali-G610 grafikus processzoron. Ez nemcsak a szabad szoftveres grafikus technológiák számára jelent áttörést, hanem az ARM-alapú eszközök körében is új lehetőségeket nyit a modern grafikai alkalmazások és játékok előtt.

kami911 képe

Most dobd el az egeret meg a kólát, itt az NVIDIA 575.51 beta

Szóval a nagy zöld gépezet — tudod, az az NVIDIA nevű csodagyár — kidobta a legújabb csomagot a linuxos haveroknak. Beta verzió, haver, vagyis még nyers, mint egy punk koncert!

kami911 képe

DXVK 2.6: Nvidia Reflex támogatás és teljesítménynövelés

Két hónappal a 2.5.3-as verzió után megérkezett a DXVK 2.6-os kiadása, amely jelentős fejlesztéseket hoz a Linuxon Wine vagy Proton segítségével futtatott Windows-játékokhoz. A legnagyobb újdonság, hogy az Nvidia Reflex támogatást kapott a D3D11 játékokban, feltéve, hogy azok a Proton Experimental verzióján futnak, és az Nvidia illesztőprogramja támogatja a VK_NV_low_latency2 funkciót.

kami911 képe

Az NVK és a Zink lesz az alapértelmezett OpenGL-megoldás az újabb NVIDIA GPU-kon

A Mesa 25.1 verziójában, amely a következő negyedévben jelenik meg, jelentős változás lép életbe az NVIDIA Turing és újabb generációs GPU-kat használó felhasználók számára. Ha valaki a Nouveau nyílt forráskódú illesztőprogramot alkalmazza, akkor a rendszer automatikusan a Zink-et fogja használni az NVK-n keresztül az OpenGL számára, nem pedig az eddig megszokott NVC0 Gallium3D illesztőprogramot.

kami911 képe

Megjelent az NVIDIA 570.124 Linux illesztőprogram

Az NVIDIA kiadta legújabb Linux grafikus illesztőprogramját, a 570.124-es verziót, amely több hibajavítást és teljesítménybeli fejlesztést tartalmaz. Az új verzió már letölthető, és különösen ajánlott azok számára, akik a lehető legjobb támogatást szeretnék biztosítani GPU-juk számára.

kami911 képe

Vulkan 1.4.306: új specifikáció két új kiterjesztéssel

A Vulkan 1.4.306 verziója a grafikus és számítási API szokásos frissítésének számít. A kiadás nemcsak néhány hibajavítást és dokumentációs pontosítást tartalmaz, hanem két új kiterjesztést is bemutat: VK_EXT_external_memory_metal és VK_KHR_video_maintenance2.

Az új kiterjesztések bemutatása

VK_EXT_external_memory_metal

Ez a kiterjesztés az Apple Metal memóriamegosztásának javítását célozza meg.

kami911 képe

Az NVIDIA 570 Linux grafikus illesztőprogram VRR támogatást ígér többmonitoros rendszerekhez

Az NVIDIA kiadta az NVIDIA 570 grafikus illesztőprogram béta verzióját Linux, FreeBSD és Solaris rendszerekhez, amely számos új funkciót és teljesítménybeli fejlesztést tartalmaz.

kami911 képe

DXVK 2.5.3: Fejlesztések a Far Cry 5, a Max Payne 3 és más játékok számára

Megjelent a DXVK 2.5.3, a Vulkan-alapú D3D9, D3D10 és D3D11 implementáció harmadik karbantartó kiadása Linux és Wine rendszerekhez. Az új verzió számos játékhoz nyújt fejlesztéseket és hibajavításokat, amelyek tovább javítják a kompatibilitást és a teljesítőképességet.

kami911 képe

Linuxos játékok népszerűsége: A Steam 2024-es év végi statisztikái

Megjelent a Steam legújabb, 20242. decemberi hardver- és szoftverfelmérése, amely szerint a Linux felhasználói aránya továbbra is emelkedő tendenciát mutat, így minden idők legmagasabb pontján van, valószínűleg a Steam Deck és a SteamOS felemelkedésének köszönhetően.

kami911 képe

DXVK 2.5.2: Javítások és optimalizációk Direct3D 9/10/11-hez Vulkan alapokon

A DXVK legújabb, 2.5.2-es verziója új javításokat és optimalizációkat hozott, amelyek még hatékonyabbá teszik a Windows-játékok futtatását Linuxon. A frissítés számos népszerű játékhoz kínál kompatibilitási fejlesztéseket és problémamegoldásokat.

Oldalak

Feliratkozás RSS - Vulkan csatornájára