Vulkan

kami911 képe

Figyeltél itt: Ez nem egy E.T. megjelent az AMD FidelityFX SDK 2.0

Az AMD GPUOpen csapata bejelentette a FidelityFX SDK 2.0 fejlesztői készlet megjelenését, amelynek egyik legfontosabb újdonsága a FidelityFX Super Resolution 4 (FSR 4) technológia beépítése. Ez az új verzió már gépi tanuláson alapuló (ML) neurális renderelési megoldásokat hoz a fejlesztők kezébe, a korábbi FSR 2 és FSR 3 mellett. A hivatalos közlemény szerint a 2.0-ás SDK egy „indulóplatform” az összes új ML-alapú technológiához, beleértve a jövőbeli FSR Redstone funkciókat is. Elsőként az FSR 4.0.2 vált nyilvánosan elérhetővé a fejlesztők számára. Az AMD FidelityFX SDK egy gyűjtemény erősen optimalizált, nyílt forráskódú effektusok (shader és futásidejű kód) együttese, melyet a fejlesztők használhatnak DirectX®12 vagy Vulkan® alkalmazásaik javítására. Az AMD FidelityFX SDK számos effektust tartalmaz.

kami911 képe

A RADV Vulkan illesztőprogramba megérkezett az Intra-Refresh kódoló

A RADV Vulkan Video új fejlesztéssel bővült, amely lehetővé teszi az intra-refresh kódolást a videófeldolgozás során, javítva ezzel a hibabiztonságot és a sávszélesség-hatékonyságot. A munkát David Rosca, aki nyáron hivatalosan is csatlakozott az AMD-hez, végezte, folytatva korábbi tevékenységét a Linux alatti nyílt forráskódú videó gyorsítási képességek fejlesztésében, beleértve a RADV Vulkan Videót is.

kami911 képe

Megjelent az NVIDIA Linux Display Driver 580.76 – új funkciók és hibajavítások

Az NVIDIA kiadta a legújabb stabil Linux grafikus illesztőprogramját, az 580.76-os verziót, amely már letölthető, és ajánlott mindazok számára, akik a legfrissebb fejlesztéseket és hibajavításokat szeretnék kihasználni grafikus kártyájukon.

kami911 képe

Vulkan 1.4.325 – Új kiterjesztés: típus nélküli mutatók a shaderekben

A Vulkan 1.4.325 verzió pénteken jelent meg, és egy fontos újdonságot hozott: a VK_KHR_shader_untyped_pointers kiterjesztést, amely lehetővé teszi a típus nélküli mutatók (untyped pointers) használatát a shaderekben. A kiterjesztés a SPIR-V SPV_KHR_untyped_pointers bővítményre épül, és alternatívát kínál az eddigi szigorúan típushoz kötött mutatókkal szemben. A típus nélküli mutatók lényege, hogy a shader-kód átértelmezheti (reinterpretálhatja) a memóriában tárolt adatokat és atomi műveleteket anélkül, hogy a változó deklarált adattípusához kellene ragaszko

kami911 képe

Az NVIDIA kiadta a Linux kijelző illesztőprogram 580.65 Beta verzióját

Az NVIDIA kiadta a Linux 64 bites rendszerekhez készült új, 580.65-ös béta display driverét, amely több fontos hibajavítást és fejlesztést hoz főként a Wayland és Vulkan támogatás terén. A frissítés megoldja azt a problémát, amely Vulkan alkalmazások lefagyását okozta akkor, amikor a swapchain megsemmisült egy elveszett eszköz esemény után, továbbá javították a GTK 4 alkalmazások összeomlását Wayland alatt Vulkan backend használata esetén. A közösség által jelzett hibát, amely miatt a llama.cpp program kilépéskor összeomlott Vulkan használat mellett, szintén orvosolták.

kami911 képe

Megjelent az NVIDIA 570.172.08 stabil Linux meghajtó – apró javítások és RTX 5050 támogatás?

Az NVIDIA kiadta legújabb Linux grafikus illesztőprogramját, a 570.172.08-as verziót, mely a vállalat fő, stabil sorozatának része, és így jellemzően lassabban kap új funkciókat, mint a fejlesztői „New Feature Branch”. Az NVIDIA hivatalos változásnaplója csak ennyit közöl „Minor bug fixes and improvements” — azaz kisebb hibajavítások és fejlesztések.

kami911 képe

Az NGG fejlesztések időben bekerültek a Mesa 25.2-be – Új lendületet kapnak az AMD Radeon driverek Linux-on

A Linuxos nyílt forráskódú grafikus driverek világában fontos mérföldkőhöz érkeztünk: Marek Olšák, az AMD ismert fejlesztője sikeresen befejezte és időben beolvasztotta a Next Gen Geometry (NGG) fejlesztéseket a Mesa 25.2 soron következő kiadásába. Az NGG célja, hogy a modern AMD RDNA architektúrájú GPU-k még jobb teljesítményt nyújtsanak OpenGL és Vulkan alatt a Linux rendszereken.

kami911 képe

Csökkent a Linux részesedése a Steamen – júniusi hardver- és szoftverfelmérés eredményei

A Valve közzétette a 2025. júniusi Steam hardver- és szoftverfelmérés adatait. A Linux játékosok aránya ezúttal enyhe visszaesést mutat, ugyanakkor a SteamOS és Arch-alapú disztribúciók továbbra is tartják, sőt erősítik pozíciójukat.

kami911 képe

Megjelent a DXVK 2.7 – Jelentős teljesítményjavulás a God of War, Watch Dogs 2 és Final Fantasy XIV játékokban

A Wine és Linux alatt futó Windows-játékok teljesítményének egyik kulcseleme, a DXVK legújabb, 2.7-es verziója most vált elérhetővé, és számos fontos újítással, hibajavítással, valamint játékkompatibilitási fejlesztéssel érkezik. A DXVK egy olyan Vulkan-alapú implementáció, amely a Direct3D 9, 10 és 11 API-kat fordítja le Vulkanra, így lehetővé téve, hogy a Windows-játékok hatékonyan fussanak Linuxon, főként a Wine vagy Proton környezetekben.

kami911 képe

Két új NVIDIA Linux meghajtó jelent meg biztonsági és kompatibilitási javításokkal

Két új NVIDIA Linux 64 bites illesztőprogram jelent meg biztonsági és kompatibilitási frissítésekkel: a 570.169 és a 575.64 verziók. Mindkettő javítja a pre-Turing GPU-kon fellépő kernelhiba lehetőségét és a 32 bites x86 alkalmazások összeomlását glibc alatt, a 575.64 pedig pluszban orvosolja az Xwayland alatti üres megjelenítési hibát egyes egypufferes GLX alkalmazásoknál.

kami911 képe

Megjelent a DXVK 2.6.2 – Javítások a Rocketbirds 2, Red Orchestra és más játékokhoz

A DXVK 2.6.2 verzió elérhetővé vált. Ez a frissítés a Vulkan-alapú D3D9, D3D10 és D3D11 implementációt tartalmazza Linuxhoz és Wine-hoz, több játékhoz kapcsolódó hibajavításokkal és kompatibilitási fejlesztésekkel. A DXVK 2.6.2 több mint két hónappal a 2.6.1 verzió után jelent meg, és az alábbi játékokhoz kínál javításokat:

kami911 képe

Megjelent az NVIDIA 575 grafikus illesztőprogram Linuxra – Smooth Motion támogatással

Az NVIDIA közzétette a 575-ös verziószámú grafikus illesztőprogramját, amely a legújabb „new-feature” (újdonságokat tartalmazó) fejlesztői ág Linux, BSD és Solaris rendszerekhez. Ez a kiadás számos jelentős újdonságot és hibajavítást kínál, különösen a Wayland és XWayland környezetek, valamint notebook GPU-kezelés terén.

kami911 képe

Vulkan 1.1 kompatibilitás ARM Mali GPU-kon

A Collabora nyílt forráskódú Vulkan meghajtója, a PanVK, mostanra elérte a Vulkan 1.1 verzió szerinti hivatalos megfelelést az ARM Mali-G610 grafikus processzoron. Ez nemcsak a szabad szoftveres grafikus technológiák számára jelent áttörést, hanem az ARM-alapú eszközök körében is új lehetőségeket nyit a modern grafikai alkalmazások és játékok előtt.

kami911 képe

Most dobd el az egeret meg a kólát, itt az NVIDIA 575.51 beta

Szóval a nagy zöld gépezet — tudod, az az NVIDIA nevű csodagyár — kidobta a legújabb csomagot a linuxos haveroknak. Beta verzió, haver, vagyis még nyers, mint egy punk koncert!

kami911 képe

DXVK 2.6: Nvidia Reflex támogatás és teljesítménynövelés

Két hónappal a 2.5.3-as verzió után megérkezett a DXVK 2.6-os kiadása, amely jelentős fejlesztéseket hoz a Linuxon Wine vagy Proton segítségével futtatott Windows-játékokhoz. A legnagyobb újdonság, hogy az Nvidia Reflex támogatást kapott a D3D11 játékokban, feltéve, hogy azok a Proton Experimental verzióján futnak, és az Nvidia illesztőprogramja támogatja a VK_NV_low_latency2 funkciót.

Oldalak

Feliratkozás RSS - Vulkan csatornájára