A Vulkan 1.4.337 nemrégiben jelent meg, és ez lehet az utolsó frissítés a Vulkan API specifikációhoz 2025-ben, a munkacsoport ünnepi szünetétől függően. Az új verzió örömteli meglepetést kínál a fejlesztőknek, hiszen két új kiterjesztést tartalmaz: a VK_EXT_shader_long_vector és a VK_EXT_texture_compression_astc_3d. Az új VK_EXT_shader_long_vector kiterjesztés lehetővé teszi több, mint négy komponensből álló vektortípusok használatát a SPIR-V-ben.
A Mesa 26.0 keretében fejlődő nyílt forráskódú NVIDIA NVK Vulkan driver új teljesítményoptimalizációt kapott, amely különösen a GeForce RTX 20 „Turing” grafikus processzorokat érinti. Az NVK driver NAK fordítója (compiler) frissítésre került, amely a hardver maximális warps_per_sm értékét használja ki, ezzel javítva a nagy számítási terhelést igénylő játékok teljesítményét Turing GPU-kon.
Ez a frissítés összhangban van a Nouveau kernel graphics driver Linux 6.19 verziójával, amely szintén támogatja a tömörítést és a nagyobb memóriaoldalakat. A Mesa NVK driver mostantól kihasználja ezt az új kernelfunkciót.
Az NVIDIA kiadta az R590-es új funkcióág első stabil Linux-illesztőprogramját, amely számos régóta várt javítást hoz. A 590.48-as verzió elsősorban a Wayland környezetet és a Vulkan-alapú alkalmazásokat érinti, de kernel- és megjelenítésbeli hibákat is orvosol. A frissítés technikai szinten is előrelépést jelent, mivel emeli a minimális rendszerkövetelményeket. A meghajtó elsősorban azoknak ajánlott, akik a legújabb grafikus stackre támaszkodnak Linuxon.
Az NVIDIA kiadta a 580.119.02-es verziószámú Linux grafikus meghajtót, amely ajánlott frissítésként érkezik a legújabb stabil javításokat kereső felhasználók számára. Az új driver a november elején megjelent 580.105-ös kiadást követi, és elsősorban megjelenítési hibák, valamint Vulkan- és EGL-alapú alkalmazásokat érintő problémák javítására koncentrál. A frissítés több, felhasználók által régóta jelzett regressziót is megszüntet.
Megérkezett az NVIDIA legújabb grafikus illesztőprogramja Linux, BSD és Solaris rendszerekhez. A 580.105.08-as verzió a 580-as sorozat következő frissítése, amely elsősorban hibajavításokat és egy új funkciót tartalmaz. A verzió egyik legfontosabb újítása a CUDA_DISABLE_PERF_BOOST nevű új környezeti változó bevezetése.
A Khronos Group bejelentette a Vulkan 1.4.330 verzióját, amely ezúttal több apró specifikációs javítást és pontosítást, valamint öt új kiterjesztést (extension) hoz a modern, alacsony szintű grafikus és számítási API-hoz. Bár a kiadás elsősorban karbantartási jellegű, az új kiterjesztések révén több fontos fejlesztés érkezett, amelyek mind a teljesítményt, mind a fejlesztői rugalmasságot növelik.
Az NVK Vulkan driver legújabb fejlesztései lehetővé teszik a DLSS Linuxos implementációját, ami jelentős előrelépést jelent a játékok teljesítményében és vizuális minőségében. A VK_NVX_image_view_handle kiterjesztés implementálása az első lépés a teljes funkcionalitás elérésében. A fejlesztések folytatódnak, és várhatóan hamarosan szélesebb körben is elérhetők lesznek. A Collabora és a Valve közreműködésével fejlesztett NVK Vulkan driver újabb fontos lépést tett előre a nyílt forráskódú NVIDIA GPU támogatásában.
A Valve közzétette a legfrissebb Steam Hardware & Software Survey eredményeit 2025. szeptemberre vonatkozóan. A számok ezúttal is érdekes képet mutatnak a különböző operációs rendszerek, CPU-k és GPU-k elterjedtségéről, és jól látszik, hogy a Linux továbbra is lassan, de biztosan növeli részesedését a játékosok körében. Amint azt a dedikált Steam Tracker rendszeren is látni lehet, a Linux felhasználói aránya a Steam-en már tartósan 2,5% felett van, és szinte folyamatos növekedést látunk.
Megérkezett az NVIDIA legújabb grafikus illesztőprogramja Linux, BSD és Solaris rendszerekhez. A 580.82.07-es verzió a 580-as sorozat második frissítése, amely elsősorban hibajavításokat és egy új funkciót tartalmaz. Az NVIDIA 580-as meghajtócsalád múlt hónapban jelent meg, és több jelentős fejlesztést hozott.
A Linux operációs rendszeren futó játékok világa dinamikusan fejlődik, és ebben a folyamatban a DXVK kulcsszerepet játszik. Ez a szoftveres réteg teszi lehetővé, hogy a Windows-játékok gond nélkül fussanak a Linuxon, kihasználva a modern Vulkan API előnyeit. A legújabb, 2.7.1-es verzió egy kisebb karbantartási frissítésnek tűnhet, de a benne rejlő javítások és optimalizációk jelentős előrelépést hoznak, különösen a régebbi DirectX 9-es (D3D9) címek esetében.
Az AMD GPUOpen csapata bejelentette a FidelityFX SDK 2.0 fejlesztői készlet megjelenését, amelynek egyik legfontosabb újdonsága a FidelityFX Super Resolution 4 (FSR 4) technológia beépítése. Ez az új verzió már gépi tanuláson alapuló (ML) neurális renderelési megoldásokat hoz a fejlesztők kezébe, a korábbi FSR 2 és FSR 3 mellett. A hivatalos közlemény szerint a 2.0-ás SDK egy „indulóplatform” az összes új ML-alapú technológiához, beleértve a jövőbeli FSR Redstone funkciókat is. Elsőként az FSR 4.0.2 vált nyilvánosan elérhetővé a fejlesztők számára. Az AMD FidelityFX SDK egy gyűjtemény erősen optimalizált, nyílt forráskódú effektusok (shader és futásidejű kód) együttese, melyet a fejlesztők használhatnak DirectX®12 vagy Vulkan® alkalmazásaik javítására. Az AMD FidelityFX SDK számos effektust tartalmaz.