Vulkan 1.3

kami911 képe

NVIDIA 550.135 illesztőprogram megjelenése: Jobb támogatás a Linux 6.11 kernelhez

Az NVIDIA kiadta a GNU/Linux, FreeBSD és Solaris rendszerekhez készült NVIDIA 550.135-ös, zárt tulajdonosi grafikus eszközvezérlő illesztőprogramját, amely számos újdonságot tartalmaz. Az NVIDIA új grafikus illesztőprogramja, amely a „Production Branch” legfrissebb stabil verziója azoknak a felhasználóknak készült, akik a stabilitást helyezik előtérbe, és nem szeretnének az új funkciókat bevezető 560-as sorozatot használni.

kami911 képe

DirectX a Linux-on: itt DXVK 2.5 a horizonton

Megjelent DXVK 2.5, amely új memóriakezelési fejlesztései és az emulált kurzor támogatása optimalizált működést biztosítanak számos játéknak, különösen a D3D9 API-hoz, és az Unreal Engine 3 motorral készült játékoknak. Megjegyezendő, hogy az elvárt és az ajánlott MESA illesztőprogram verziók is növekedtek, így érdemes a hír végét is áttekinteni.

kami911 képe

Javított támogatás a God of War, GTA: San Andreas és egyéb játékok számára

Megjelent DXVK 2.4.1-es verziója. A DXVK 2.4.1 legújabb frissítése számos játék támogatását javítja, beleértve a God of War-t és a GTA: San Andreas-t. A Vulkan alapú D3D9, D3D10 és D3D11 Linux és Wine megvalósítás további teljesítmény- és stabilitásnövelő fejlesztésekkel érkezik.

kami911 képe

Nem béta már az 560-as

Az NVIDIA nemrégiben kiadta az NVIDIA 560 grafikus illesztőprogram-sorozat stabil verzióját Linux, FreeBSD és Solaris rendszerekhez, amely az első olyan kiadás, amely alapértelmezés szerint nyílt forráskódú GPU kernel modulokat használ.

kami911 képe

Nyílt forráskódú GPU kernel modulok alapértelmezés szerint

Az NVIDIA nemrégiben kiadta az NVIDIA 560 grafikus illesztőprogram-sorozat béta verzióját Linux, FreeBSD és Solaris rendszerekhez, amely az első olyan kiadás, amely alapértelmezés szerint nyílt forráskódú GPU kernel modulokat használ.

kami911 képe

A Mesa NVIDIA hardverekhez szánt NVK nyílt forráskódú Vulkan meghajtója most már stabil

A nyílt forráskódú Vulkan meghajtó, amely most már Vulkan 1.3 megfelelőséggel is rendelkezik, része lesz az előttünk álló Mesa 24.1 grafikus rendszer verziósorozatnak. Az NVK nyílt forráskódú Vulkan grafikus meghajtójuk a Mesa grafikus rendszerben már nem kísérleti állapotban van, hanem stabil, és készen áll a használatra.

kami911 képe

Megjelent az NVIDIA 550.54.14 illesztőprogram

Az NVIDIA kiadta a GNU/Linux, FreeBSD és Solaris rendszerekhez készült NVIDIA 550.54.14-es, zárt tulajdonosi grafikus eszközvezérlő illesztőprogramját, amely számos újdonságot tartalmaz.

kami911 képe

Megjelent az NVIDIA 550.40.07 beta illesztőprogram

Az NVIDIA kiadta a GNU/Linux, FreeBSD és Solaris rendszerekhez készült NVIDIA 550.40.07-es béta állapotú zárt tulajdonosi grafikus eszközvezérlő illesztőprogramját, amely számos újdonságot tartalmaz.

kami911 képe

Két új kiterjesztést hoz a Vulkan 1.3.272

A Vulkan 1.3.272 a szokásos különböző hibajavításokat és tisztázásokat tartalmazza, amelyek az elmúlt héten gyűltek fel a specifikációban. Néhány probléma megoldása mellett két új kiterjesztés is bekerült a frissítésbe.

Az első új kiterjesztés a VK_EXT_layer_settings, amelyet olyan cégek dolgoztak ki, mint a LunarG, Google, Khronos, és mások. A VK_EXT_layer_settings lehetővé teszi a Vulkan API rétegek viselkedésének programozható konfigurálását.

kami911 képe

Itt a DXVK 2.3-as verziója

Megjelent DXVK 2.3-as verziója új fejlesztésekkel és újdonságokkal bővült. Az egyik legfontosabb újdonság megjelenítési és beállítási fejlesztésekkel kapcsolatosak, illetve egy sor hibajavítás és teljesítménynövelés is érkezett ebbe a verzióba.

kami911 képe

Modernebb hardverrel is kompatibilis a DXVK 2.2-es verziója

A most megjelent DXVK 2.2-es verziója új fejlesztésekkel és újdonságokkal bővült. Az egyik legfontosabb újdonság a D3D11-es eszközök létrehozása egy D3D12-es eszközön, illetve egy sor hibajavítás és teljesítménynövelés is érkezett ebbe a verzióba.

kami911 képe

HDR hegyek a DXVK 2.1-es verziójában

A DXVK 2.1-es verziója megjelent, amely új fejlesztésekkel és újdonságokkal bővült. Az egyik legfontosabb újdonság az HDR támogatás, amely a rendszeren HDR10 színtérrel rendelkező játékok esetén engedélyezhető

kami911 képe

Megjelent az NVIDIA 525.85.05 illesztőprogram

Az NVIDIA bejelentette, hogy megjelent a GNU/Linux, FreeBSD és Solaris rendszerekhez készült Linux x64 (AMD64/EM64T) videókártya-illesztőprogram 525.85.05 verziója zárt forráskódú grafikus eszközvezérlő illesztőprogramját, amely néhány új funkciót és fejlesztést tartalmaz. Az új verzió javította a felfüggesztés és folytatás megbízhatóságát UEFI rendszereken, ha bizonyos kijelzőpanelokat használnak.

kami911 képe

Megjelent a DXVK 2.0

Megjelent a DXVK 2.0 verziója, amely a Steam rendszeren futtatható Windows-os játékok futtató komponense. A DXVK programkönyvtár segítségével a windows-os D3D9, D3D10 és D3D11 DirectX rendszerhívásokat fordítja át Vulkan-nal kompatibilis rendszerhívásokra. Ezt használja a Steam-be integrált, Wine köztesréteg alapú, Proton, amely lehetővé teszi a Windows-on futó játékok Linuxon futtatására. Fontos újdonság, hogy ehhez a verzióhoz már Vulkan 1.3 kompatibilis illesztőprogramok szükségesek.

Oldalak

Feliratkozás RSS - Vulkan 1.3 csatornájára