A Wine és Linux alatt futó Windows-játékok teljesítményének egyik kulcseleme, a DXVK legújabb, 2.7-es verziója most vált elérhetővé, és számos fontos újítással, hibajavítással, valamint játékkompatibilitási fejlesztéssel érkezik. A DXVK egy olyan Vulkan-alapú implementáció, amely a Direct3D 9, 10 és 11 API-kat fordítja le Vulkanra, így lehetővé téve, hogy a Windows-játékok hatékonyan fussanak Linuxon, főként a Wine vagy Proton környezetekben.
Két új NVIDIA Linux 64 bites illesztőprogram jelent meg biztonsági és kompatibilitási frissítésekkel: a 570.169 és a 575.64 verziók. Mindkettő javítja a pre-Turing GPU-kon fellépő kernelhiba lehetőségét és a 32 bites x86 alkalmazások összeomlását glibc alatt, a 575.64 pedig pluszban orvosolja az Xwayland alatti üres megjelenítési hibát egyes egypufferes GLX alkalmazásoknál.
A DXVK 2.6.2 verzió elérhetővé vált. Ez a frissítés a Vulkan-alapú D3D9, D3D10 és D3D11 implementációt tartalmazza Linuxhoz és Wine-hoz, több játékhoz kapcsolódó hibajavításokkal és kompatibilitási fejlesztésekkel. A DXVK 2.6.2 több mint két hónappal a 2.6.1 verzió után jelent meg, és az alábbi játékokhoz kínál javításokat:
Az NVIDIA közzétette a 575-ös verziószámú grafikus illesztőprogramját, amely a legújabb „new-feature” (újdonságokat tartalmazó) fejlesztői ág Linux, BSD és Solaris rendszerekhez. Ez a kiadás számos jelentős újdonságot és hibajavítást kínál, különösen a Wayland és XWayland környezetek, valamint notebook GPU-kezelés terén.
Szóval a nagy zöld gépezet — tudod, az az NVIDIA nevű csodagyár — kidobta a legújabb csomagot a linuxos haveroknak. Beta verzió, haver, vagyis még nyers, mint egy punk koncert!
Két hónappal a 2.5.3-as verzió után megérkezett a DXVK 2.6-os kiadása, amely jelentős fejlesztéseket hoz a Linuxon Wine vagy Proton segítségével futtatott Windows-játékokhoz. A legnagyobb újdonság, hogy az Nvidia Reflex támogatást kapott a D3D11 játékokban, feltéve, hogy azok a Proton Experimental verzióján futnak, és az Nvidia illesztőprogramja támogatja a VK_NV_low_latency2 funkciót.
Az NVIDIA kiadta legújabb Linux grafikus illesztőprogramját, a 570.124-es verziót, amely több hibajavítást és teljesítménybeli fejlesztést tartalmaz. Az új verzió már letölthető, és különösen ajánlott azok számára, akik a lehető legjobb támogatást szeretnék biztosítani GPU-juk számára.
Az NVIDIA kiadta az NVIDIA 570 grafikus illesztőprogram béta verzióját Linux, FreeBSD és Solaris rendszerekhez, amely számos új funkciót és teljesítménybeli fejlesztést tartalmaz.
Megjelent a DXVK 2.5.3, a Vulkan-alapú D3D9, D3D10 és D3D11 implementáció harmadik karbantartó kiadása Linux és Wine rendszerekhez. Az új verzió számos játékhoz nyújt fejlesztéseket és hibajavításokat, amelyek tovább javítják a kompatibilitást és a teljesítőképességet.
A DXVK legújabb, 2.5.2-es verziója új javításokat és optimalizációkat hozott, amelyek még hatékonyabbá teszik a Windows-játékok futtatását Linuxon. A frissítés számos népszerű játékhoz kínál kompatibilitási fejlesztéseket és problémamegoldásokat.
Az NVIDIA kiadta a GNU/Linux, FreeBSD és Solaris rendszerekhez készült NVIDIA 565.77-ös, zárt tulajdonosi grafikus eszközvezérlő illesztőprogramját, amely számos újdonságot tartalmaz. Az NVIDIA új grafikus illesztőprogramja, amely a „Production Branch” legfrissebb stabil verziója azoknak a felhasználóknak készült, akik a stabilitást helyezik előtérbe.
Az NVIDIA kiadta a GNU/Linux, FreeBSD és Solaris rendszerekhez készült NVIDIA 550.135-ös, zárt tulajdonosi grafikus eszközvezérlő illesztőprogramját, amely számos újdonságot tartalmaz. Az NVIDIA új grafikus illesztőprogramja, amely a „Production Branch” legfrissebb stabil verziója azoknak a felhasználóknak készült, akik a stabilitást helyezik előtérbe, és nem szeretnének az új funkciókat bevezető 560-as sorozatot használni.
Megjelent DXVK 2.5, amely új memóriakezelési fejlesztései és az emulált kurzor támogatása optimalizált működést biztosítanak számos játéknak, különösen a D3D9 API-hoz, és az Unreal Engine 3 motorral készült játékoknak. Megjegyezendő, hogy az elvárt és az ajánlott MESA illesztőprogram verziók is növekedtek, így érdemes a hír végét is áttekinteni.
Megjelent DXVK 2.4.1-es verziója. A DXVK 2.4.1 legújabb frissítése számos játék támogatását javítja, beleértve a God of War-t és a GTA: San Andreas-t. A Vulkan alapú D3D9, D3D10 és D3D11 Linux és Wine megvalósítás további teljesítmény- és stabilitásnövelő fejlesztésekkel érkezik.
Az NVIDIA nemrégiben kiadta az NVIDIA 560 grafikus illesztőprogram-sorozat stabil verzióját Linux, FreeBSD és Solaris rendszerekhez, amely az első olyan kiadás, amely alapértelmezés szerint nyílt forráskódú GPU kernel modulokat használ.